/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Mørbrad-ret fra Hjemmet
Fra : majbritt05
Vist : 991 gange
50 point
Dato : 25-02-04 10:12

Hej.

Jeg smagte en mørbrad-ret, som for nyligt har været i Hjemmet.
Der er mørbrad, bacon, madlavningsfløde, æbler og en slags ost i. Det serveres med ris.

Er der mon nogen, som har opskriften?

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 25-02-04 10:53

Jeg har ikke lige den opskrift men denne her

Tag et løg skær det ud og svits det på en pande med lidt smør tag æblestykker og svits med lidt efter put krydderier i alt efter smag evt lidt karry (efter min mening)hældes over i en lille skål/fad.
Steg bacon på panden oglæg på en tallærken
Steg mørbradbøfferne i fedstoffet fra baconnen
Lav en sovs af madlavningsfløde dyppelsen fra mørbradsstegningen og noget (alt efter smag)ost
Tag et feks ovalt fad læg mørbradbøfferne i en række på midten læg løg og æble blandingen rundt om hæld der efter den færdige sovs yderst i fadet og pynt hen over kødet med den stegte bacon
Serveres med Jasminris som er de meget små ris
bon appetit Mvh Sune

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 25-02-04 11:13

okay. 1000 tak. den minder MEGET om den ret.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 25-02-04 12:33

har du et forslag til en god ost?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-04 12:41

Jeg ville vælge en ikke alt for gennemtrængende ost (eks en klovborg mellemlagret ) men dog skal man kunne smage den

Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 28-03-04 15:58

Tak for svaret Sunowich.