/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dr. Big går ud i vådt vejr :-(
Fra : jespereh
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 24-02-04 22:32

Hvordan kan det være at min Big går ud når at det er vådt ?
Den mister tændningen når der bare ligger en lille bitte vandpyt, og her er hvad jeg har gjort, men ingen af tingene hjalp, altså gjorde de ikke forskel. Jeg har 2 Bigger, og dette er et problem på begge.

1: Har lige skiftet tændrørshætte til en NGK, Hjalp ikke
2: Har skiftet tændkabel, Hjalp ikke
3: Har Isoleret begge ting, men det hjælper stadig ikke

Hvad i den **** **** *******, kan det så være.

På forhånd tak

jespereh

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 22:35

Der må jo kunne komme vand ind ved tændspolen så eller i tdi'en Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 22:36

Og evt ved svinghjulet ???

Kommentar
Fra : smut

Dato : 24-02-04 22:38

det er helt sikkert fugt i dit ledningsnet hvor ved jeg ikke men du kan jo prøve og stille den ind såden bliver helt tør så starter du den og så skal du igang med din forstøver med vand i så sprøjter du vand på ledningsnettet lidt afgangen og på et tidspunkt vil den gå ud og så er du meget tæt på og have fundet dit problem

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-02-04 00:13

Relæerne sidder meget udsat nede under sideskjoldene, og til et godt serviceeftersyn, hører da også med, at man trækker relæer ud og giver dem silikoneolie (WD40 eller Pronto), selvom de ikke trækkes ud, vil en forstøvning henover relæer og ledningsnet, hjælpe mod vand, og desuden skabe gode forbindelser i alle stik. Olien har den fantastiske egenskab at den trænger ind i meget små sprækker.
Dog skal alt helst være tørt når man forstøver henover delene, og bør ikke bruges i lokaler hvor der skal males, eller i nærheden af dele der skal males, da den tynde film gør at intet kan vedhæftes.
NB: Det mærkelige er at der ikke findes bedre rustløsner, da silikoneolien trænger ind i gevind og smører.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : DNY

Modtaget 200 point
Dato : 25-02-04 01:14

Kender ikke Dr. big så godt, men hvis din indsugning/luftfilter-åbning bliver ramt af vand, kan scooteren gå ud. Kan ofte være et problem hvis du har monteret et power-filter.

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 27-02-04 12:17

Tak for svaret DNY.

Det passer sku, jeg fik at vide på værkstedet at lortet fik for meget luft pga. Doppler luftfilter+promaudstødning