/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
At tjene penge på unlock
Fra : Desmond007
Vist : 791 gange
100 point
Dato : 13-05-01 03:49

Har fulgt lidt med i debatten om åbning af sim lock på mobilen. Hvis jeg køber en Nokia 3310 mobiltlf. til 300 kr med abonnement og unlocker den, så skal jeg betale 6 mdr abonnement hos udbyderen. Korrekt? Ok, det billigste abonnement er vel omkring en 99 kr pr. md. Right? Dvs. at jeg betaler omkring 900 kr for den her mobil. Uden abonnement koster den ca. 1300 kr. Så kan det overhovedet betale sig at unlocke hvis man vil tjene penge på videresalg af mobiltlf´er? Man må jo kun ha´ ca. to mobiltlf´er pr. abonnement. Og man kan vel ikke tjene særligt meget ved at købe mobiltlf´er i Den Blå Avis og så unlocke dem og sælge dem igen? Jeg mangler et kvalificeret svar.

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-01 10:00

Det der med at låse mobiltelefonner op og sælge dem videre er stadigt lidt risikabelt - hvis du bare køber en som du ikke kan komme af med, så ryger det meste af overskuddet fra de sidste 10 telefoner.

Hvis du derimod finder nogle der gerne vil betale fo at få låsen af den mobiltelefon, som de allerede har købt, så er du jo sikker på profit.

Det billigste abonnement koster vel 25'- og er sonofon variant. Hvis man ikke snakker i den (som man ikka gør når man bruger et andet abonnement) så er det laveste takst, nemlig 25'- i måneden.

For det første bliver du aldrig milionær af det, så meget kan jeg bist lovede dig. For det andet så er det nogle ret skrappe konkurrenter du har. Og det kan godt blive svært at komme ind. Kunderne har i hvert fald muligheder nok for at finde en der kan unlocke deres mobiltelefon.

Kommentar
Fra : gunnar007

Dato : 13-05-01 10:05

Godt spørgsmål, men faktisk kan det vist godt betale sig.
Lad os bruge sonofon som eksempel:
Sonofon sælger 3310 med variant abb til 899,-
Hvis man ikke bruger sit variant abb. koster det 25 kr pr md. (6*25) Så for abb og telefon i 6 md. 1049,-
3310'eren har en vejl. salgspris på 1599,-
Altså en besparelse på 550,-
Det er vel meget godt, det syntes jeg.
Håber det var svar nok.
HIlsen G.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-05-01 09:26

Desmond007 skrev:

>Har fulgt lidt med i debatten om åbning af sim lock på mobilen.

Du bør skrive i dk.teknik.telefoni.mobil.unlock - som er en gruppe
beregnet til at diskutere unlocking i (FUT dertil)

>Hvis jeg køber en Nokia 3310 mobiltlf.
>til 300 kr med abonnement og unlocker den, så skal jeg betale 6 mdr
>abonnement hos udbyderen. Korrekt?

Ja.

>Ok, det billigste abonnement er
>vel omkring en 99 kr pr. md. Right?

25,- pr. måned med Sonofon Variant.

>Dvs. at jeg betaler omkring 900
>kr for den her mobil.

Telefonen koster jo forskelligt efter hvilket abonnement du vælger.
Jeg tror ikke du kan få den hos Sonofon for 300,- (selvom du binder
dig til Variant et halvt år).

>Uden abonnement koster den ca. 1300 kr. Så kan
>det overhovedet betale sig at unlocke hvis man vil tjene penge på
>videresalg af mobiltlf´er?

Det ville jeg ikke begynde på...

>Man må jo kun ha´ ca. to mobiltlf´er pr. abonnement.

Øhh, mener du ikke pr. husstand? Jeg ved ikke hvordan de forskellige
udbydere har det, men jeg tror absolut ikke de ønsker at den samme
person har 200 abonnementer hos dem - og ikke bruger et eneste af dem
- så kan de jo nok regne ud hvad der foregår.

>Og man kan vel ikke tjene særligt meget ved at købe
>mobiltlf´er i Den Blå Avis og så unlocke dem og sælge dem igen?

Det tror jeg ikke, nej. Priserne på unlockede og ikke-unlockede
telefoner er vist ikke så forskellige. Telefoner der sælges brugt er
jo oftest også over et ½ år.

PS! Din linielængde er ALT for lang!

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.
Vibratorer installeres desuden i Nokia 3210.

Godkendelse af svar
Fra : Desmond007

Dato : 13-05-01 11:49

Tak for svaret 2mmy.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 13-05-01 13:06

Dejligt at kunne hjælpe.