/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ide kabler
Fra : palle22
Vist : 392 gange
25 point
Dato : 23-02-04 14:00

Vil jeg få mere hastighed ud af at sætte min cd-rom på et andet kabel? Den sidder som primary slave nu. Men så længe jeg ikke har en cd i drevet, betyder det vel ikke noget for overførslen fra harddisken?? Eller hvad? Nogen der ved det?
VH Palle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 14:02

Det har intet at sige.
Den bliver ikke hurtigere (eller langsommere) af at skifte kabler

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 23-02-04 14:06

heller ikke selvom der står på mobo'et at de helst skal sidde på forskellige kabler?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 35 point
Dato : 23-02-04 14:08

Nej

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 23-02-04 14:15

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 14:17

selv tak

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 15:06

Det er ikke rigtigt

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 23-02-04 15:21

hvordan det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-04 15:54

Det bør sidde sådan:
Pri master HD (C:)
Pri slave CD/DVD læser
Sec master HD / CD brænder / DVD brænder
Sec slave CD brænder / DVD brænder
Overførsel fra CD/DVD til CD/DVD brænder bør være fra hvert sit kabel
Overførsel fra HD til CD/DVD brænder bør være fra hvert sit kabel.
Emesen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 15:59

Eyvind har ret.
Pri master+Pri slave skiftes til at læse/skrive på samme ledning.
det samme gør Sec master+Sec slave.
derfor vinder man ved at have dem på hvert sit kabel/ledning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-04 16:03

Yes

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 16:22

Smil Eyvind

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-02-04 16:25

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 23-02-04 16:27

vil det sige jeg skal købe et kabel mere? jeg har kun to drev, cd og harddisk.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 23-02-04 16:29

min cd er også brænder. gælder det kun noget når jeg har en cd kørende? eller altid?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-02-04 16:33

pri master HD
sec master CD/brænder
Transporten fra CD til HD og tilbage ved evt. (sikkerheds)kopiering vil gå bedst på denne måde.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 16:43

Du har ret igen Emmesen.
Men palle22 det er ikke så dyrt sådan et kabel,
men det er altså ikke sådan at din pc folkevogn blir til en pc porche, det gir bare lige den tid mellem drevene,
som de til tider har brug for.
Natmaden/Natmaden

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 23-02-04 16:44

Okay, og er det noget jeg kan mærke ellers? Vil data fra harddisken blive sendt hurtigere rundt?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 16:58

Teoretisk set Ja ! den skal ikke dele adgang til kablet med andet.
men det afhænger også af din pc og din hd's hastighed
langsom pc og et hurtigt drev vil nok være der hvor at det giver mest.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 23-02-04 17:12

har en gammel 7200 rpm harddisk, og en athlon 2500+ maskine. så der er nok ikke meget at komme efter. Harddisken kører ata100, eller hvad det nu hedder

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-02-04 17:31

natmaden har ret - det er ikke sikkert at du opdager forskellen, så kør bare videre, som du har det nu.
Emesen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 17:37

tror ikke du vil vinde noget at du kan mærke, men var det en brænder eller et dvd drev som du så film på,
ville der være mærkbar foreskel. så nu hved du det
hvis du har prøvet en cd der ikke virker så godt og din pc går i lås, er det også tænkeligt at det er
fordi at hd'en ikke kan få adgang , da det enkelte kabel så er optaget af cd'en.
Hav en god dag.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 23-02-04 17:38

tak for det. Det ER en brænder jeg har, men bruger den sjældent som brænder. Tak for hjælpen