/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Spillet kører fra harddisken
Fra : tsissa
Vist : 402 gange
120 point
Dato : 22-02-04 16:49

Så er den gal igen.
Jeg har fået installeret mit nye Radeon 9600 128MB og computeren håndterer Aquamark3D-testen ganske fornuftigt.(15000)

MEN.... Når jeg spiller Breakthrough hakker computeren derudaf, fordi den kører spillet fra harddisken!!!

Alle indstillinger er sat til Low(selv lydeefekterne)Hvis opløsningen bliver sat op til 800X600 går spillet ned.

Jeg har testet mine 512MB RAM med et testprogram uden fejlmeldinger.

Der er ingen indstillingsmuligheder i BIOSen Mht. grafik(der står bare "detectet 4XAGP")

Mit gamle grafikkort var et Gforce2 32 MB.
Processor:pentium3 800 Mhz
Bundkort: Intel D815EEA fra 2000

Jeg har prøvet atdatere BIOSen
Deframentere harddisken
Lave en "kold genstart"
Fjerne Hardwaren
Lukke antivirusprogrammet
forsøgt at finde AGP-drivere

Er der nogen der har en god ide??

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 22-02-04 17:17

Har du installeret DirectX 9.0?? Desuden.... Er du sikker på, at processoren er stærk nok? Den er jo ikke helt ny mere. Endnu en ting: Bliver din computer kølet godt nok af?

Ulle

Kommentar
Fra : tsissa

Dato : 22-02-04 17:24

Hej Ulle
Jeg har installeret directx9.0b
Minimumskravene til grafikkortet er en pentium2 processor
Desuden er her fa....... fodkoldt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 18:14

Du kunne prøve at geninstalere spillet, det kan være det stadigvæk kører efter de indstillinger det andet kort havde!

Kommentar
Fra : tsissa

Dato : 22-02-04 18:59

Hej tedd

Jeg har først istalleret MOHAA og Breaktrough efter at have isat det nye grafikkort.(harddisken er formateret).
Dog har jeg ikke prøvet andre spil.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 19:25

Ok du kan jo prøve at bruge drivercleaner http://www.driverheaven.net/cleaner/ Det er et tool til at fjerne både nvidia og ati drivere. Der er muligvis en konflikt med nogle driver efterladenskaber fra nvidia. Når du har gjort det er det nok en ide at først geninstallere directx9 og derefter dine ati drivere

Kommentar
Fra : tsissa

Dato : 23-02-04 18:39

hej tedd
Nu har jeg kigget lidt på linket, og jeg synes det er lidt tricky.
Så vidt jeg kan forstå skal jeg :
1:frakoble internetforbindelsen
2.Fjerne nuværende drivere
3:Genstarte op i fejlsikret tilstand
4:Køre drivercleaner(først ATI dernæst Nvidia)altså 2 gange drivercleaner.
5:køre Cab cleaner (først Driver.cab dernæst SP1.cab)altså 2 gange Cab cleaner
6:køre drivercleaner igen (2 gange?)
7:tømme papirkurv og genstarte
8:installere nye drivere

Er det helt ude i skoven eller hvad

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 120 point
Dato : 23-02-04 18:44

Næh det lyder rigtigt!

Kommentar
Fra : tsissa

Dato : 23-02-04 21:38

hej tedd
Jeg må med tilfredshed konstatere, at operationen lykkedes og patienten overlevede.
Nu kører spillet ikke længere fra harddisken, men flyder derudad med en opløsning på 1024x768 og "high details"
jeg vil nok alligevel afindstallere spillet og installere det på ny,som du tidligere foreslog,da det hakker et sted efter en gammel "save"

Godt gået

Godkendelse af svar
Fra : tsissa

Dato : 23-02-04 21:40

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-04 22:02

Næh det er dig der er godt gået tsissa Glad at det lykkedes