/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netprinter "falder ud".
Fra : Flozzy
Vist : 494 gange
200 point
Dato : 18-04-02 09:16

Vores netværksprinter kan pinges fra samtlige pc'er og server (NT4), men af og til vil printeren ikke "se" netværket, og der kan ikke printes ud før efter genstart af serveren. Printeren har fast adresse, hvorimod alle andre bliver tildelt adresser dynamisk. Hvor og hvordan kan sådan en fejl spores og udbedres? Nogen bud?
Mvh Flozzy

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-04-02 10:26

hvorfra får "samtlige pc'er" deres ip adr. fra ?
hvilken printer er det ?
det kunne lyde som om, at een af computerne får tildelt
printerens ip adr. hvis du slukker for printeren, og tager strømmen fra den,
og starter den op igen, virker den så ? Hvis den ikke gør kunne det tyde på at en af computeren får tildelt dens ip adr. eller er det kun ved genstart af serveren ?.
Vi har haft samme problem, vi løste problemet ved at indstallere nyere drivere til printeren.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-04-02 11:59

samme ip-adresse har INTET med en ny driver at gøre. så problemet er IKKE her....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-04-02 12:39

nææ ikke helt,
men da vi indstallerede nye drivere, og konfigurede printernen igen, forsvandt problemet for os. Dette blev gjordt mens kun serveren og printeren var tændt.

vi må vente, og høre hvad flozzy kommer med.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 19-04-02 11:12

"Flozzy" <Flozzy.news@kandu.dk> wrote in message
news:Iluv8.33937$iY5.1377222@news010.worldonline.dk...

> Vores netværksprinter kan pinges fra samtlige pc'er og server (NT4), men
> af og til vil printeren ikke "se" netværket, og der kan ikke printes ud
> før efter genstart af serveren. Printeren har fast adresse, hvorimod
> alle andre bliver tildelt adresser dynamisk. Hvor og hvordan kan sådan
> en fejl spores og udbedres? Nogen bud?
> Mvh Flozzy

Check efter om der står noget i log filerne på serveren.

Er printeren installeret på serveren, og så delt derfra eller er
den installeret på alle klienterne ?

For systemer med op til 5 computere ville jeg installere direkte, det
skal kun gøres en gang pr. maskine, og et problem på serveren gør så
ikke noget.

Det kan enten være problemer med serveren, for mange kollisioner i
hub'en, så netværket kører langsomt, eller forbindelsen mellem klient og
server.

Når du ikke kan printe, er det så alle klienter der ikke kan, eller kan
du printe fra nogen, og ikke fra andre.

Er det i så fald de samme der ikke kan, og kan serveren når klienterne
ikke kan ?

MvH

Carsten Nielsen

--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kommentar
Fra : Flozzy

Dato : 22-04-02 08:39

Til DK: Der er nu installeret ny driver, så nu må tiden vise, om det løser problemet, som normalt opstår en gang eller to om ugen.

Til Carsten Nielsen: Der står ikke noget brugbart i logfilerne. Printeren er installeret på serveren og deles derfra. Når den står af, er det alle klienter, som ikke kan printe, heller ikke fra serveren.

MVH Flozzy

Godkendelse af svar
Fra : Flozzy

Dato : 10-05-02 05:14

Tak for svaret Carsten Nielsen.

Kommentar
Fra : Flozzy

Dato : 10-05-02 05:20

Tak til alle for besvarelserne. De har alle haft delvis del i løsningen og fortjener point.
Mvh. Flozzy