/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling på teaktræ.
Fra : susno
Vist : 3523 gange
50 point
Dato : 22-02-04 13:45

Er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan male med almindelig vand -eller olie- baseret træmaling når jeg skal male på teaktræ - for det tror jeg det er det mit loft i badeværelset er lavet af. -Endvidere skal det jo også helst være rimeligt vand og fugt
bestandigt.
Venlig hilsen Susno

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 22-02-04 14:00

grundet træets fede beskaffenhed malerman ikke teak det olierer man

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-02-04 15:02

Husker ikke hvad det hedder, men Flügger har alkydmaling til teak.
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : sipelip

Modtaget 50 point
Dato : 22-02-04 15:14

alkydmaling altid til træ. Det er oliebaseret, det er pænt og dækkende, og det holder. Sørg for at affedte overfladen - giv det lidt sandpapir, så har maligen noget at holde i.

Godkendelse af svar
Fra : susno

Dato : 22-02-04 15:54

Tak for svaret sipelip. Det var lige præcis hvad jeg havde brug for at vide.
Venlig hilsen Susno -
-Også tak til andre der kommenterede.

Kommentar
Fra : byhanya

Dato : 18-10-04 08:36

hi alle jeg kunne godt tænke mig at lysne de mørke teak låger, samtidig vij jeg gerne beholde træ struktur. kort sagt jeg kunne godt tænke mig udvaset effekt. hvad er det bedste at male med?