/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Mikrofon problemer
Fra : Dodala
Vist : 684 gange
200 point
Dato : 22-02-04 13:29

Hej. er der nogen der kan hjælpe mig.
Jeg har indstalleret MSN-Messenger således, at jeg kan se når mine venner er online.
Jeg kan godt hører mine venner når vi laver en stemmesamtale, men de kan ikke høre mig???
Er der nogen der kan hjælpe mig. Nogen gange "skratter" det også når mine venner taler.
Jeg har prøvet at lave nogle indstillinger om, men når jeg taler i min mikrofon, så kan jeg høre mig selv.
Men det virker stadig ikke.
Hjælp.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-02-04 13:42

Har du for lidt RAM i din pc ?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-02-04 13:44

At den skratter når du modtager lyd, er ikke din fejl... Det er højst sandsynligt en for lille forbindelse, eller den anden computers mikrofon eller lign. Det kan også forekomme, at det er MSN der har overfydte servere.

Har du hentet den nyeste MSN?

Og jeg vil hellere foreslå dig et andet program til stemme-samtaler. - Et dom jeg selv bruger meget. Det er gratis og hedder Skype. Det downloades direkte og gratis her: http://www.skype.com/go/getskype

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 200 point
Dato : 22-02-04 15:14

Hej Dodala
Hvis du bruger headset, skal både mic. og højtalerstik i comp.
Prøv evt. din mic. i en anden comp. hvis du har løs mic. og bruger højtalere.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-02-04 15:51

har du prøvet med andre samtale programmer.. jeg har prøvet noget lignende.. med messenger og nogen gange med det andet program jeg bruger,,, skifter frem og tilbage alt efter hvad der er bedst..
programmet er : skype

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-02-04 15:53

ups olle_hansen havde ikke set dit svar sry

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-04 16:08

Hvilket styresystem har du ? hvis du feks har Win Xp ligger msn i det og hvis du så har installeret messinger selv også har du evt 2 liggende så slet den ene og så kan man også prøve at gå ind i kontrolpanel system og slette lyddriveren til dit lydkort så vil puteren selv installerer den igen Det gjorde jeg den anden dag da jeg også havde lydproblemer med messinger og nu virker det helt perfekt Mvh sune

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 22-02-04 18:15

Til Sunowich.
Jeg køre med windows 98 SE. Jeg har et Creative blaster live lydkort indstalleret.
RAM har jeg 256 af. Min nye mikrofon er en sandberg.

Godkendelse af svar
Fra : Dodala

Dato : 29-02-04 18:47

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : o2k

Dato : 27-05-04 23:59

For det første skal du ikke høre dig selv i højtalerne..Det vil bare give feed back!
Det du har gjort er, at du har skruet op for den forkerte. Man kan stille mikrofon`s afspilling (som du har gjort), men man kan også stille mikrofonens indspilning....Og det er der den er gået gal...Enten er volume helt nede, eller også er den slået fra.

Iøvrigt har MSN en lyd guide du kan bruge til at sætte mic op med.