/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
udstødning type kundo (45 scooter)
Fra : katana45
Vist : 1006 gange
20 point
Dato : 22-02-04 02:36

hej jeg har købt en udstødning hos www.scooterdele.dk min scoter er en suzuki katana vandkølet 45 km da jeg havede monteret den kørte den kun 60 km/t hvor før ved den gamle der kørte den let 90 km/t (suk) udstødningen den nye er en (kundo tracking katana SR2000) er der en skive monteret i denne udstødning som man kan pille af (har virkeligt ledt og ledt) eller er det på grund af vario skiverne den pludselig ikke kan køre de 90 km/t hjælp hvad gør man

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-02-04 02:42

Der skulle ikke være nogle begrænsninger i udstødningen.
Prøv at skifte rullerne i varioen.
Det kunne være det.

Forresten er linket forkert. Her er det rigtige http://www.scooter-dele.dk/

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-02-04 02:45

Hvilken af disse to udstødninger er det?
http://www.scooter-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=6505&ItemStart=
http://www.scooter-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=7238&ItemStart=

Problemet kunne også være at udstødningen ikke passer sammen med din cylinder.
Hvad har du af cylinder?

Mordex.

Kommentar
Fra : katana45

Dato : 22-02-04 09:55

det er den orginale cylinder der sætter på

Kommentar
Fra : katana45

Dato : 22-02-04 09:56
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-04 12:18

!! Denne udstødning kræver lettere vario ruller for max ydelse !!
Det er noget værre vrøvl, rullerne har ikke noget med ydelse eller topfart at gøre, men bestemmer kun hvor man vil have den karaftigste acceleration. Groft sagt enten ved start til ca 20 km/t, eller fra 10 km/t til 30 km/t.
Hvis de bliver for lette, kører maskinen bare op i alt for højt omdrejningstal, uden at tage rigtigt ved, og rullerne slides skæve.

Hvorfor f..... køber du en anden udstødning, hvis den kunne gå 90 før???
Så køb da en magen til den gamle, den passer åbenbart bedre, og du kan ikke regne med at finde en der "kører stærkere"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-02-04 15:55

>>pallebhansen
Jeg håber ikke det er mig der kommer med noget være vrøvl. For jeg mener ikke at have skrevet noget der ikke stemmer overens med det du har skrevet?

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-04 16:45

Mordex: Nej det er scooter-dele, der skriver: !! Denne udstødning kræver lettere vario ruller for max ydelse !!
katana45: "det er den orginale cylinder der sætter på", sidder på hedder det, ha ha, jeg staver også forkert nogle gange, men den SMS, gør ikke jer bedre til det. Nå spøg til side, men jeg forstår det som: Du har hele tiden haft en orginal cylinder på der med et gl. udstødningsrør kunne køre 90 km/t, så syntes du det var sjovt at prøve et Kundo udstødning, for at se om det gav noget (Hvilket det bestemt ikke gjorde). Er det rigtigt forstået?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-02-04 17:01

>>Palle Jeg var lige ved at tro at jeg havde skrevet noget frokert. Puhaa, heldigvis ikke, men det kommer nok

>>katana45 Det ville være bedre hvis du havde købt en udstødning magen til den gamle ved t-hansen eller protuna.
For den kundo du har købt er da en tunudstødning, ikk´? Og tunudst. duer ikke på originale cylindre. Som du kan mærke, taber de oven i købet effekt.
Så enten skal du købe en tuncylinder, eller en anden udstødning.

Mordex.

Kommentar
Fra : katana45

Dato : 22-02-04 21:10

nej den der satte på det var en orginal udstødning med pillet skive det som jeg søger er om der er monteret en skive i den udstødning som jeg har købt. for så skal skidtes ud men når jeg gasser op så giver den helt vildt omdrejninger men så dør den lidt og det kunne tænkes at det havede noget med droslingen i udstødningen men ellers syntes jeg det er et godt svar du kom med MORDEX i forhold til palle hansen

Kommentar
Fra : katana45

Dato : 22-02-04 21:10

nej den der satte på det var en orginal udstødning med pillet skive det som jeg søger er om der er monteret en skive i den udstødning som jeg har købt. for så skal skidtes ud men når jeg gasser op så giver den helt vildt omdrejninger men så dør den lidt og det kunne tænkes at det havede noget med droslingen i udstødningen men ellers syntes jeg det er et godt svar du kom med MORDEX i forhold til palle hansen

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 20 point
Dato : 22-02-04 21:17

Den eneste måde at finde ud af om udstødningen er begrænset på nogen måder er, at spørge forretningen. De ved det bedst.
Men jeg er sikker på at rullerne skal skiftes til en anden vægt. Nogen gange følger der jo ruller med til en udstødning.

Mordex.

Kommentar
Fra : katana45

Dato : 22-02-04 21:21

jep jeg ringer imorgen tak for hjælpen

Kommentar
Fra : katana45

Dato : 22-02-04 21:21

jep jeg ringer imorgen tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : katana45

Dato : 22-02-04 21:23

Tak for svaret Mordex.
jeg ringer imorgen og så prøver jeg osse lige med nogle nye vario skiver

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-02-04 21:27

Helt i orden.

Mordex.