/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrift på marcipankage m/valnødder
Fra : k.j.k
Vist : 1985 gange
200 point
Dato : 21-02-04 12:10

Jeg har set en opskrift i et ugeblad forleden dag, som jeg skrev af, men som er sporløst forsvundet. Det var en kage.

Ingrediensene var marcipan, fløde, bagepulver, mel og æg. Den skulle hældes i en springform og bages i ovnen. Derefter skulle der koges en masse med valnødder som skulle hældes over kagen, som så skulle bages igen.

Kan nogen hjælpe med denne opskrift bliver jeg meget glad.

Karin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-02-04 12:31

Bager Kim har en del opskrifter.
http://www.bager-kim.dk/opskrifter.index.php

Accepteret svar
Fra : Gazi

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-04 17:31

Hej her er en Valdnøddemazarin fra femina måske det er den du søger
150 g marcipan
50 g sukker
50 g smør
25 g hvedemel
1 tsk. bagepulver
2 æg
Fyld:
100 g valdnøddekerner
100 g smør
100 g sukker
30 g mel
½ - 1 dl fløde

Ælt marcipan, sukker, smør, mel og bagepulver sammen.
Pisk æggene let sammen og rør dem i marcipanmassen lidt efter lidt. Pisk dejen grundigt til en ensartet masse.
Fordel dejen i en smurt tærteform ( 22 cm ) og bag midt i ovnen ved 175 grader i 15 min.
Kog smør, sukker, mel og flølde sammen til en cremet masse.
Rør nødderne i massen og afkøl let.
Tag kagen ud af ovnen og skru op til 200 grader.
Hæld fyldet på kagen og bag yderligere i ca. 1o min til den er gylden.
server med flødeskum.
Velbekomme
Gazi

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 21-02-04 17:34

Der står tærteform i opskriften, men billedet viser en springform

Godkendelse af svar
Fra : k.j.k

Dato : 21-02-04 17:37

Hurra du skal have et STORT KNUS det var lige den ................ 1000 tak

Karin