/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Murværk
Fra : falc
Vist : 903 gange
100 point
Dato : 19-02-04 09:46

Under udskiftning af en bærende bjælke under en halvstensmur er der opstået revner i murværket.Jeg har tænkt mig at bore nogle 3mm huller i revnerne,fylde dem op med pva lim og lukke hullerne med en træprop.Jeg antager så at limen vil svulme op og lukke revnerne.Er der nogle der har en bedre ide.

Kommentar
Fra : i56

Dato : 19-02-04 09:54

Krads de revnede fuger ud i 8mm. dybde, og lav en ny fuge. Dit forslag med lim, vil hverken blive holdbart eller pænt.

Accepteret svar
Fra : laukjaersgaard

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-04 11:22

Jeg ville nok kradse fugerne endnu længere ud, men kan kun give i56 ret i at det med limen bliver noget juks.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 13:37

Ikke limfusk du kan lige så godt bide i det sure og få lavet det ordentligt med nye furer men er stenene ikke også løse nogle steder ??

Kommentar
Fra : falc

Dato : 19-02-04 15:47

Muren er kalket og revnerne går nok også gennem stenene,derfor mener jeg at limen er bedre.Jeg har prøvet at lime to sten sammen og det virker som om det er stærkt. falc Men tak for svarene.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 17:33

Men den går altså ikke med det der lim det holder måske ikke i længden og det der pva lim hvis det svulmer om ricikerer du jo bare at de får væggen til at slå revner andre steder Mvh sune Ps husk at få lukket spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : falc

Dato : 20-02-04 10:00

Tak for svaret laukjaersgaard.