/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Startproblemer
Fra : jespereh
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 18-02-04 21:37

Hej

Jeg har sku nogle startproblemer på min Dr. Big.
Den suger næsten ikke gennem indsugningen, skal den ikke det ??
Jeg står altså bare og jogger på kickereren, og det lyder overhovedet ikke som om at den får fat i benzinen !

HJÆLP MIG, PLEASE !!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 21:44

Prøv lige at tage tændrøret ud og stik en tommelfinger ned og hold for hullet hvis der så ikke kommer tryk ved at aktiverer starteren eller kickstarteren så er det evt stempelringe eller andet det er galt med put ikke fingeren ned i hullet du kan jo også lige se på tændrøret om der er benzin på Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 21:45

Har den sagt mærkelige lyde eller andet mærkeligt før det skete ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 21:46

Er edr gnist i tændrøret ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 21:48

Er der olie på Tanken ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 21:48

Er der olie på Tanken ??

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 18-02-04 21:54

1) Tjek om tændrøret gnister, det gør du ved at skrue tændrøret ud af topstykket og sætter tændrørshætten på. Så ligger du tænrøret med gevindet på stellet. Og så trykker du på kickstarteren så skal der springe tydlige gnister på elektroden. Hvis der ikke gør det skal du købe et nyt tændrør, så går du bare ned til din lokale scooter/knallert forhandler og viser ham det og så finder han lige et nyt frem, de koster som regel 20 - 30 Kr.

Hvis dette ikke er årsagen, så skriv lige igen..
MVH
Thomas

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 21:56

Thomas det har jeg jo lige spurt om og venter på svar

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 18-02-04 23:10

Den kørte normalt, men efter et stykke tid mistede den gassen. Jeg kunne kun køre 5 km/t med fuld gas, og da jeg gassede ned stoppede motoren.

Og til dit bud Sunowich, den suger ligesom på fingeren når jeg sætter den for tændrørsgevindet.
Og der kommer lidt benzin på tændrøret, men også kun lidt.

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 18-02-04 23:11

og der er masser af olie på ! ca. 1.5 liter

Accepteret svar
Fra : stine86dk

Modtaget 50 point
Dato : 19-02-04 10:16

rens kaben der sider nok skidt der og rens dit luftfilter det skulle gerne hjælpe

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 19-02-04 11:06

Hjalp ikke !!!

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 19-02-04 15:52

er der ikke et benzinfilter på sådan en fætter der skal rensen i ny og næ?

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 19-02-04 15:53

det må være karburatoren der er noget galt med

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 19-02-04 16:28

Er det luftindsugningen den næsten ikke suger igennem. I givet fald giver jeg trytter ret.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 18:47

Når tændrøret sidder i er der så kompresion??altså er der modstand som der plejer når du træder på kickstarteren

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 19-02-04 22:25

Hvordan fanden skal han kunne mærke om der er kompression når tændrøret sider i....?!?!

Mærk lige om der er kompression ved at sætte fingeren i topstykket og tryk på kickstarteren, så du ikke i tvivl om at kan mærke om der er kompression (lufttryk)
Hvis det er ligger fejlen helt sikkert i Kaburatoren eller membranen.. !
/
Kandu4Thomas

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 19-02-04 22:45

kickstarteren yder vel noget mere modstand når der er kompression end når der ikke er, så det kan vel nok lade sig gøre.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 19-02-04 22:46

kickstarteren yder vel noget mere modstand når der er kompression end når der ikke er, så det kan vel nok lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 22:51

Hr klogesen Thomas !! du ved hvis man trykker på kickstarteren og der er modtryk og den ikke bare ryger let ned skyldes det kompresion og det næste du skriver om at putte en finger for hullet har jeg jo sagt for flere spørgsmål siden. Muligheden for at den ikke har smurt er også til stede så den evt har sat sig i stempelringene Kom med noget konstruktivt i stedet for at diskuterer med mig Mvh Sune
Ps. Nu ku det jo også snart være rart at hører fra dig jesperh

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 19-02-04 23:38

kan du ikk låne en karburator af en og se om det hjælper

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 21:56

Hallo hvordan går det så??

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 05-08-05 17:15

Tak for svaret stine86dk.