/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi vold tunes
Fra : Viktor_PM
Vist : 440 gange
40 point
Dato : 18-02-04 16:02

Hej igen...

Min Maxi KL er igang med at blive malet, (sort med baby blå stjernefælge). Og imens vil jeg gerne have den tunet lidt. Jeg har tænkt mig at købe Athena 45mm cylinder, billigt af en af mine venner, og det ser rigtig pænt ud. Og jeg har i forvejen en 5,5 hk udstødning på, og 38t bagtandhjul. Mn jeg mangler jo en kaburator. Hmm. Skal jeg købe 15mm, 17mm eller 18mm. Jeg ved godt den kommer til at kører stærkest med 18mm, men så sluger den også vildt meget benz. Sååå. KAn den ik' også klører rimeligt stærkt med 15mm eller 17mm????

Hilsen viktor_PM

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 18-02-04 16:19

Den kører faktisk nogen gange stærkest med Bing 15 mm, som også passer udemærket til tunet og udstødningen.
Men den helt store benzinforskel er der ikke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 18-02-04 17:04

Jeg tror jeg køber en bing 15mm. For den 18mm, som jeg er blevet tilbudt ser ikke for køn ud. Og 15mm skal jeg næsten ik' give nogen penge for. Og 15mm kører jo også fint til lovlig cylinder...

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 18-02-04 17:05

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 21-02-04 12:20

Ellers kan du evt prøve med en karb med instillelig strålespids.. den er billig og kan bruges på de fleste.. Jeg har selv et 70ccm membrantun på min og har haft bedst resultater med en 17mm karb. den store 20 mm delorto er for voldsom og ikke altid for god..

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 19-02-06 21:10

du spare mest på benzinen ved at købe en 15 mm. men om du køber en 17 eller 18 mm. karbu gør jo næsten ingen forskel på økonomien