/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min kat laver uden for bakken
Fra : Tinemus
Vist : 301 gange
20 point
Dato : 18-02-04 15:54

Jeg har en 6 mdr. gammel hunkat som pludselig er begyndt at lave uden for bakken, gerne på gulvet i køkkentet eller bryggerset. Hun tisser fint i bakken som hun plejer men kun det.
Hvad gør man her, kan det måske skyldes at det er fordi det er ved at være tid til at lukke hende ude hele dagen og ligeså om natten ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 15:58

Er bakken ren ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 16:00

....er der ændringer i dagligdagen, f. eks. er den mere alene.

Kommentar
Fra : Trunt1

Dato : 18-02-04 16:00

Hej!
Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe, men jeg vil da gøre et forsøg - her er et link til netdyredoktoren :
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_urenlighed.html

Trunt1

Kommentar
Fra : Tinemus

Dato : 18-02-04 16:08

Ja bakken er ren, den tømmes ofte. Men jeg har for nyligt købt andet grus så det kan jo være en af forklaringerne.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-04 16:12

Yes, nyt grus kan være noget missen synes er træls.

Kommentar
Fra : Trunt1

Dato : 18-02-04 16:13

Du kan da i hvert fald prøve at skifte tilbage igen og se om det bliver bedre...

Trunt1

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-04 16:13

Det kan også være kræet keder sig. En legekammerat i form af en kat til, kan løse problemet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-04 16:14

Læs: Kan sansynligvis løse.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 16:14

Dryp lidt klorin i den og din kat bliver vild med den altså bakken

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 30 point
Dato : 18-02-04 16:16

Nu er du ny bruger, derfor et godt lille råd.

Gør de involverede kandu'er glade og accepter en kommentar som svar når du mener du har fået den hjælp du har bedt om - så bliver alle så glade!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-04 16:17

Klorin og kemikalier = dårligt for katten.

Godkendelse af svar
Fra : Tinemus

Dato : 18-02-04 16:18

Tak for svaret 3773.

Det havde jeg slet ikke set

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-04 16:25

Hold da op det var tjept. Det var skam ikke for at jage med dig, men vi oplever desværre ofte at folk bare popper ind, spørger og logger ud igen, hvorefter spørgsmålene står åbne til evig tid. Ikke at det betyder noget, det er bare grænseløst irriterende.

Håber du får løst problemet. Vi havde en hankat der begyndte at laver "hærværk" mv. Da han fik en "makker" stoppede bøvlet med urenlighed næsten 100%. Vi skulle dog ikke provokere (f.eks. med nyt grus) eller drille dem på anden måde, for så gik det galt.

Du bør nok neutralisere missen når hun bliver lidt ældre, ellers får du et farligt hus med skrigeri og jammer når hun kommer i løbetid. Hvis hun skal have en kammerat, bør det nok være en hankat - kastrat. To damemisser = 99% sikkert slagsmål.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-02-04 16:31

Hun skulle jo ikke dobe katten med klorin hr klogesen du går måske heller ikke i svømmehal ?? Men faktisk hjælper det så det ka godt være at du ikke ville gøre det men du skal ikke nedgøre andres råd 3773 Hmmmm Sune