/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvilken styreenhed gemmer på kilometerta~
Fra : stevanovski
Vist : 695 gange
400 point
Dato : 18-02-04 10:49

jeg har en fiat brava fra 1995 1,6 sx 103 hk
min km-tæller virker ikke den er digital, har skiftet instrumentbord uden held, har fået at vide der sidder en processor som styre km tallet. nogen som kan fortælle mig hvilken en det er eller hvor den sidder, så jeg kan købe en brugt hos autohuggeren

mvh Nicolai

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-02-04 10:57

Den sider nok i motorstyringsboksen. Virker dit speedometer og trip tæller???

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 18-02-04 11:10

altså den samme box som styrer indsprøjtning??? triptæller virker heller ikke
jeg skal vide med sikkerhed hvor km tallet sidder gemt henne, inden jeg bestiller en ny, de koster en del og man kan ikke retunerer den.
mvh Nicolai

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-02-04 11:14

Virker speedometer ellers som det skal ??

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 18-02-04 11:17

ja det syntes jeg

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 18-02-04 13:23

Hej Nicolai.
På fiat sidder der een hastighedsmåler (mont ved hjul?)
Impulser fra den går til motorstyr.box(ecu)
Hvis du kan aflæse hastighed på indv speed.meter.
Men ingen kørte km.
Vil jeg tro der er en indbygget processor i speed.meter
Der omsætter hastighed til digital km.
PS.
Prøv at chekke stikket på styrebox for ir.
Du kan spørge hos fiat om km processor er indbyg. i motorstyr.box.
/steen b.

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 18-02-04 16:02

har lige snakket med fiat, enten vil de ikke sige de eller så ved de det ikke, nogen som kan fortælle mig hvor kilometertæller processoren sidder????

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 18-02-04 16:02

har lige snakket med fiat, enten vil de ikke sige de eller så ved de det ikke, nogen som kan fortælle mig hvor kilometertæller processoren sidder????

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 18-02-04 18:49

HEJ .
tag og prøv flere fiatværksteder, eller fiat danmak serviceafd.
/steen b.

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 18-02-04 18:52

jeg har prøvet at spørge om en ny styreenhed fra nogle autoophuggerer. men de siger man skal have det komplette låsesæt med. hvordan kan det være??

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 19-02-04 08:34

Det er fordi startspærren er indbygget i styrebox.
/steen b.