/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
fra cd til computter!
Fra : da_nick
Vist : 449 gange
43 point
Dato : 17-02-04 18:36

Hej ejg skal have nået hjælp! jeg vil have nogle mp3 filer fra en cd til min computter hvordan gør jeg????

lad være med at sige cdex for det kan jeg ikke finde ud af!!!

Kommentar
Fra : smut

Dato : 17-02-04 18:44

du kan vel bare åbne dit cd drev og kopiere det hele ned til din hd

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 53 point
Dato : 17-02-04 18:45

i windows media player går det ganske let.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-02-04 18:47

I menuen til venstre vælger du kopier fra cd, så er den i orden.

Kommentar
Fra : da_nick

Dato : 17-02-04 18:47

jeg mener at jeg vil kunne spille mp3 filerne UDEN CD

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-02-04 18:50

selvfølgelig skal du have et cd-drev og en cd.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-02-04 18:50

når du en gang har lagt musikken ind på pc, kan du spille direkte fra hd.

Kommentar
Fra : dipping

Dato : 17-02-04 18:54

Hejsa

Hvis jeg forstår dit spørgsmål, har du en CD-rom med Mp3 musik på og vil godt overføre nummerne over på computeren.
1. Du sætter CD-romen i dit CD-rom
2. Åben dit CD-rom drev så du kan se alle Mp3 filer
3. Lave en mappe som du kalder "Musik" i f.eks mappen Dokumenter....Åben den
4. Nu har du 2 mapper åben "Musik og CD.rom drev (D:)
5. Gå ind i mappen hvor dine Mp3 nummer er....Tryk på "Rediger/Maker alt/ og kopier alle filer og sæt filerne ind i Musik-mappen

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 17-02-04 20:11

teil har ret... windows media player kan klare det problem... kopier dog bare musikken - pogrammet har tilmed at bibliotek så du kan overskue det hele...

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 17-02-04 22:29

dBPowerAmp er et udmærket program til formålet

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 17-02-04 22:30

Hvis altså du skal konvertere fra alm. audio-CD til MP3

Kommentar
Fra : RuneN

Dato : 18-02-04 08:13

Hvis du bruger windows media player bliver din musik lagt ind som wma-filer (Windows Media Audio Filer). Noget der minder meget om mp3, men det er ikke helt det samme. Nogle afspillere kan ikke køre wma-filer uden diverse plugins osv.! Det du skal gøre er f.eks. at downloade musicmatch fra www.musicmatch.com ! Det er mega nemt. Bare download den gratis version, den kan konvertere din musik til mp3 uden problemer.

Held og lykke!

Godkendelse af svar
Fra : da_nick

Dato : 24-02-04 12:32

Tak for svaret Teil.