/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maxi Start...
Fra : superboy
Vist : 507 gange
50 point
Dato : 17-02-04 15:18

Hej jeg har en puch maxi k.Jeg har fået sat i stand.Den er svær at starte og spemplet vender rigtigt og den får vist også nok Benz og platinerne er vist også gode nok hvad skal jeg gøre?
på forhånd TAK!!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-04 15:29

Hvilken vej vender stemplet og hvad er vist nok benz og vist nok gode platiner ??? Mvh sune

Kommentar
Fra : superboy

Dato : 17-02-04 15:33

Jeg mener den får benzin og stemtlet vender med pilen ned af og platin afstand og tændingstidspunkt er vist også godt ca 1,5mm før top

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 17-02-04 17:08

Er den sværd at starte eller starter den ikke..?!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-04 17:08

Du skriver at den er svær at starte kan den da starte lidt er der komprsion på ?er der gnist i tændrøret ?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-02-04 17:10

Træk slangen af benzinhanen og se om der kommer benzin, når du åbner, og tag en sjat til senere brug.
Så tager du tændrøret af, ligger det på topstykket med tændrørshætten på, og ser om den gnistrer rigtigt. Se dog først efter om tændrøret er vådt af benzin på elektroden.
Er den ikke våd, så hæld ca 2 fingerbølfulde benzin ned oven på stempelet, saml og prøv. Hvis den så går igang, men dør igen, ved du at der er noget galt med karburatoren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MortenAndersen

Dato : 17-02-04 17:55

Kan Din Maxi Starte ?! - Hvis den kan og platinerne er fine. så kan det næsten kun være fordi den ikke får benzin nok!

Mvh Morten Andersen!

Kommentar
Fra : superboy

Dato : 17-02-04 18:14

Der er massere af gnist og tændrøret er ikke fugtigt Jeg tror den får for meget luft. Men når den er startet så er kommer der en under lig lyd inder fra motoren når hjulet køre. Jeg har haft det skildt før og tror det er lejerne men jeg ved det ikke. Det lyder lidt som når stemplet rammer topstykken men det er ikke det.

Accepteret svar
Fra : kandu4thomas

Modtaget 50 point
Dato : 17-02-04 18:23

Du skal ha stillet kaburatoren lyder det som om... !

Prøv lige at skrue luftskruen og strålespids skruen helt i bund, og så skru luftskrue 1 omgang ud og så strålespidsen 2 omgange ud, og se om det hjælper..
MVH
kandu4thomas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-02-04 18:24

Det kan meget vel være lejerne, og nålelejet i krydspinden, der larmer, husk også at få et nåleleje til krydspinden der fylder helt ud mellem stempelets inderside.
Husk også at det forreste tandhjul til kæden, skal have en låsering både indvendig og selvfølgelig udvendig. Hvis den mangler den inderste låsering, vil tandhjulet æde sig ind i "krumtaphuset"
For du har vel ikke knækket en stempelring?
Og det er vel ikke bare kæden der rasler mod stel, henne foran.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : superboy

Dato : 17-02-04 18:24

Tak for svaret kandu4thomas.