/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvor kommer yamaha fra...
Fra : hondaforever
Vist : 2225 gange
10 point
Dato : 16-02-04 18:26

hvor kommer yamaha fra

Accepteret svar
Fra : stine86dk

Modtaget 20 point
Dato : 16-02-04 18:27

tyskland

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 16-02-04 18:28

er du sikker

Kommentar
Fra : lally

Dato : 16-02-04 18:28

japan

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-02-04 18:31

>>stine86dk, Tyskland???? Du er vist på stoffer

Yamaha kommer helt sikkert fra Japan.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : stine86dk

Dato : 16-02-04 18:31

undskyld huskede forkert det er japan sorry jeg har rodet meget i puch yamaha og alle mulig andre så man løber jo rundt i det

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-02-04 18:32

Stifteren hed Torakusu Yamaha, det blev grundlagt for over hundrede år siden.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-02-04 18:33
Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 16-02-04 19:29

stine86dk

hvorfor undskylder du med at du har rodet meget med puck Puck kommer fra Østrig. og ikke tyskland, Hitler kom fra Østrig han var heller ikke Tysker!!

mvh
Per

Kommentar
Fra : lally

Dato : 16-02-04 19:50

ja vi kan jo alle tage fejl

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-04 20:11

Som tidligere skrevet kommer Yamaha fra Japan. Den første motorcykel, der blev lavet i 1955 var en kopi af den danske DKW
http://www.ulnits.dk/baade/frame131.htm

mvh ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 21:40

Godt nok var opfinderen dansk men DKW er TYSK "ans"
http://www.mzklub.dk/DKW-%20en-danskers-industrieventyr..html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-04 21:49

Jeg refererede til det, der stod i mit link.

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 16-02-04 22:37

Nu må i sguda lige vågne op mennesker..... !!!!

Hvis du tænker på selve navnet Yamaha, deres motorcykler som de mest er kendt for er det Japansk! Så selve Yamaha er Japansk.

Men hvis du tænker på hvor Yamaha scootere bliver lavet er svaret Italien. Ligesom Aprillia, Piaggio, Yamaha osv.. ;)
MVH
Thomas
www.scooterworld.tk

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 16-02-04 22:40

Alle er så kloge så fortæl hvem opfandt knallerten, eller den første cykel med hjælpemotor ????

per

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 16-02-04 23:13

Hej Per...

Tak for komplimenten!

Men er det ikke total urellevant hvem som opfandt knallerten eller den første cykel med hjælpemotor ?!
Så vidt jeg kan ikke se, er det ikke det som er blevet spurgt efter...

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 16-02-04 23:17

he he... det i orden....
hilsen søren

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 16-02-04 23:21

DKW er dansk og lavet i KØGE,"DET KRAVLENDE WÆGEUR
ZZ

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-02-04 23:23

Men Yamaha er japansk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 23:42

Læs dog
Yamaha er japansk
DKW er TYSK men opfinderen dansk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 23:43

Udviklingsarbejderne blev internt på fabrikken betegnet "DKW" (Damp Kraft Wagen) - det senere så verdenskendte mærke var blevet født.
Efter krigen forsvandt interessen for dampdrevne biler - nu var der jo benzin nok.
Dermed blev arbejdet med damkraftbilerne indstillet, det betød imidlertid ikke at Rasmussens interesse for biler var slut.
Gennem sine udviklingsarbejder med damp-bilerne havde Rasmussen under krigen fået en personlig kontakt med personer indenfor den tyske bilindustri.

Kommentar
Fra : MortenAndersen

Dato : 17-02-04 18:02

Yamaha Kommer Selvføldig fra Japan!

Mvh Morten Andersen!

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 19-02-04 19:16

Japan !
En knallert fødtes
Med madpakken på bagagebæreren og ansigtet mod vinden trådte unge og gamle sig vej til skole og arbejde. Den tunge cykel var den mest udbredte transportform i 50ernes første år. Efterhånden bød markedet også på letvægtere med håndbremse, og så vidste enhver konfirmand, hvad der skulle stå øverst på ønskelisten.

De fleste danskere havde kun kort afstand mellem arbejde og bolig, men lysten til at lade en bilmotor overtage benarbejdet var meget stor. Pengene var til gengæld få, og det realistiske alternativ blev en cykel med hjælpemotor. Den opstod ved at erstatte madpakken med en lille fiks benzinmotor sat fast på bagagebæreren.

På en knallert kunne danskerne hvile benmusklerne, øge hastigheden og føle sig lidt mere moderne, selvom motorstøjen var massiv, og køretøjet fik øgenavnet Røvskubber.
Historie fra begyndelsen af 50èrne.
/nilsg

Godkendelse af svar
Fra : hondaforever

Dato : 01-03-04 17:31

Tak for svaret stine86dk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-04 18:07

Hvordan kan du acceptere et totalt forkert svar.