/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
bøde niveau
Fra : Timberjack
Vist : 295 gange
50 point
Dato : 16-02-04 14:18

møjne.
hvad er bøde taksten for at blive taget på en ikke indregistreret 125cc som 16 årig?
jeg har erfaret at det er ret dyrt at blive taget på en meget tunet knallert, men er det bedre hvis at man køber en lille motorcykkel når knallerten alligevæl skal sættes om?
mvh en meget fattig efterskoleelev.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-02-04 14:22

Spekulerer du i økonomiske fordele ved at bryde loven??

Så går den nok ikke, du risikerer dels at din motorcykel bliver konfiskeret, og dels at du ionden du overhovedet får kørekort ender med at få det frakendt i en årrække, og altså skal vente endnu længere på at du lovligt kan køre på MC

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 14:35

Ja og er du heldig at "køre en ned" så er dit normale liv forbi.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-02-04 14:45

Hvad med at holde dig inden for lovens rammer, så behøver du ikke at spekulere på hvad det koster og hvilke konsekvenser det har. Da er der ingen grund til at at ødelægge dit liv med at bevidst foretage dig noget ulovligt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 16-02-04 23:18

Hej.
Bøden for at køre uden at have erhvervet et "styrepap" er for første gang 5000 kr. plus udsættelse af muligheden for at tage et kørekort. Udsættelse for første gang med 1 år. Kører du en person ned, har du ingen forsikring til at betale. Det vil sige at du betaler et andet menneske af over resten af dit liv. Mange penge og store psykiske eftervirkninger. Mit bedste råd til dig og mange andre unge er derfor: LAD VÆRE!!!!!!

P. Botgaard

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-02-04 23:20

En helt anden ting, er at du involverer andre i dine ulovligheder, du kan ikke få en MC indregistreret i dit navn, og det vil sige at den person hvis navn maskinen står i også bliver straffet NÅR du bliver knaldet på et tidspunkt