/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
NOKIA-FLYTNING
Fra : refi
Vist : 679 gange
50 point
Dato : 16-02-04 13:50

Sidder med et sikkert lille problem.
Vi har 2 nokiaer som skal have skiftet teleudbyder.
Der kommer således nye kort i men numrene bibeholdes.
Hvordan får jeg nemmest flyttet alt fra de ganle kort (ringetoner-billeder-spil osv.) over på de nye kort.
Kortlæser eller kabel ?
Evt ca. pris ?
Evt. andet jeg skal huske ?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-02-04 13:52

Hvilke telefoner er der tale om?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-02-04 13:53

Typisk er det KUN numre og sms beskeder der ligger på sim kortet, så hvis du kopierer disse ting over på selve telefonen er resten sådan set i orden af sig selv, både ringetoner og spil er ikke noget der bliver påvirket ved udskiftning af sim kort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 13:54

Ja jeg var faktisk ved at skrive det men kunne ikke huske den ene
3510i og 3300 tror jeg nok

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 13:56

Fedt nok "Better_Performance" det havde jeg en skummel anelse om.
Men hvad er så nemmes at flytte numre og smser med?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-02-04 14:01

Jeg kan ikke huske om de nævnte modeller har hukommelse i telefonen, hvis det er tilfældet skal du gå ind i din telefonbog og vælge at flytte fra sim til telefon hukommelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 14:04

3510i har hukommelse men den anden ved jeg ikke rigtig (hun er ikke hjemme i øjeblikket).
Er der ikke en måde at få dem ind i komputeren (det kunne jo også være rart til redigering)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-02-04 14:11

3300 Mener jeg ikke har mulighed for at eksportere til computer, det kræver jo, at du enten har adgang via IR eller, at der er mulighed for at proppe et datakabel op i måsen på den, ellers skal du have anskaffet en simkort læser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 14:13

Og en sådan koster ?
Hvad hvis jeg tager kortet fra den anden telefon og putter i min og der gemmer det i tlf.hukommelsen.
Bliver det hele så blandet sammen eller kan det skilles igen?

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 60 point
Dato : 16-02-04 14:17

Så bliver det hele blandet sammen. og hvis du redigerer på den telefon med synkroniserings mulighed har du stadig problemet med at få proppet det tilbage i den anden telefon bagefter.

Thansen har en sim kort læser:

http://www.thansen.dk/products.asp?c=213859692&n=443666806#xy

Husk at kopiere HELE linket ind i din browser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 14:22

thansen synes at være svaret.
Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 16-02-04 14:22

Tak for svaret Better_Performance.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-02-04 14:26

Velbekomme