/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Virus?
Fra : palle22
Vist : 391 gange
22 point
Dato : 16-02-04 10:16

Hvorfor kører min harddisk, når jeg ikke sidder ved computeren? Nogle gange, når den har stået et kvarters tid, kører den, og den røde hdd diode lyser. Så snart jeg rører ved musen stopper den igen. Jeg har scannet med avg og norton antivirus.
VH Palle

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 16-02-04 10:17

Det er ikke virus.. Så meget kjan jeg dog sige dig..

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 16-02-04 10:22

Og hvad kan det så være?? Nogen ideer?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-04 10:23

Pausefunktion eller begyndende sleepfunktion er da oplagt når man ikke ved hvad du ellers har på maskinen.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 16-02-04 10:26

Okay, men den gør det ikke bare i kort tid, det kan vare længe. Hvad mangler i af oplysninger??

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 32 point
Dato : 16-02-04 10:26

Hvis du har Windows XP vil den lave flere ting, når du ikke brugere pc'en. Den forbereder bl.a. stanby, sletter midletidige filer og så ryder den lidt op (defragmenterer). En pauseskærm vil også (i nogle tilfælde) skabe bevægelser på harddisken.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 16-02-04 10:28

Okay, så er det nok derfor. tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-02-04 10:28

Det er indekseringstjenesten der køre når pc'en ikke er i brug,den indeksere
dine fil/data så du kan søge hurtigere med din søge funktion,men er ikke nødvændig,du kan slå den fra i >start>søg>med indkseringstjeneste(........
i venstre side af søg,sæt et mærke i nej aktiver ikke,prøv så kan du høre at den ikke køre mere når du ikke bruger din pc'
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 16-02-04 10:28

Tak for svaret wilsonweb.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 16-02-04 10:29

Jeg er da glad for at kunne hjælpe. Tak for point.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-02-04 10:31

nødvendig,det er såmendt ikke andet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-02-04 10:33

wilsonweb,det er ikke rigtigt hvad du skriver,det er idkseringstjenesten,
de funktioner du beskriver,findes ikke,i XP

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-02-04 10:34

når pc'en ikke er i brug

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 16-02-04 10:53

det er defragmentering. Det fandt jeg nemlig ud af. Min firewall giver altid et info, hver gang en ny applikation starter. Windows keder sig bare lidt, mens du ser fjernsyn.