/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Snydt?? Erstatning?
Fra : palle22
Vist : 490 gange
25 point
Dato : 14-02-04 11:46

Hej, jeg har købt et pc system for nogle måneder siden. På fakturaen står der jeg har købt en amd athlon processor og en glacialtech køler. Men nu har jeg opdaget at der i maskinen sidder en "boxed" processor, som er solgt med en standard køler. Den processor koster måske 30kr mere end den jeg har fået ifølge fakturaen, men køleren fra glacialtech, som jeg ikke har fået, er ca 100 kr værd. Altså er jeg snydt for 70 kr. Jeg ved godt det er småpenge, men jeg er træt af det alligevel, da jeg synes det er en underlig måde at handle på. Er det noget jeg kan klage over på nogen måde, og i så fald, ville jeg kunne få noget ud af det??
VH Palle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-02-04 11:48

Helt klart skal du henvende dig til sælger med din klage.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 14-02-04 11:49

men kan jeg få andet ud af det, end bøvl med at skulle ud med maskinen???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-02-04 11:52

Hvem ved? Sælger kan være et fornuftigt menneske.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 14-02-04 11:54

ja, okay, men det kan jeg ikke rigtigt regne med... Jeg tror jeg dropper det så, jeg skal langt med bus, plus undvære computeren i et par dage... så er de 70kr røget for længst.
Men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-02-04 11:55

En telefonsamtale i første omgang kan ikke skade.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 14-02-04 11:59

nej, det er selvfølgelig rigtigt. Er der et sted på nettet, hvor de ved en masse om den slags? Ikke at du ikke ved noget, men evt. nogen der ved hvad jeg kan forlange?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 35 point
Dato : 14-02-04 12:01

Kig lidt på denne side.
http://www.fi.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 12:02

Jeg er enig med Teil, Tag og ring stille og roligt til sælgeren og sig at du har opdaget at der ikke er det forventede i computeren, og når I er blevet enige om det kunne du jo komme ind på det med at køleren er billigere.

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan du uden videre kan se at det er en "boxed" processor?

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 14-02-04 12:02

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-02-04 12:02

Jamen det er da klar en sag der hører ind under købeloven. Hvis man ikke har fået den vare man har bestilt og betalt for, skal sælger udbedre manglerne, og hvis han ikke kan det, kan handlen gå tilbage.

Det er så blot op til dig om du vil gøre det.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 14-02-04 12:04

okay, tak ellebye. Fint svar der, også selvom jeg først har opdaget det tre-fire måneder efter købet??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-04 12:06

Citat fra forhandler:>>Denne CPU leveres boxed, dvs. med en passende køler<<. ... eller sagt på en anden måde det er sæt med cpu og køler!!!!!!!!
Bare lige så du ikke dummer dig.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 14-02-04 12:11

Det gør jeg ikke, jeg har fakturaen, hvor der står athlon 2500+, og neden under cpu køler: glacialtech 2420. Og det er ikke sådan en køler der sidder på! Kan jeg lade købet gå tilbage så lang tid efter??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-02-04 12:21

Du kunne evt. sige at du skulle have et nyt kort installeret, og at du derved opdagede manglen. Normalt åbner man jo ikke en computer hvis alt ellers virker på den, så uden at lægge hovedet på blokken, du burde forsøge selv efter de måneder der er gået. Det er i hvert fald ikke noget at miste.

ellebye

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 14-02-04 12:24

Tak for hjælpen. Og jeg kan altså kræve mine penge tilbage? Så kan det være jeg skal opgradere.... hehe