/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
svinghjul til pgo comet//hvor??
Fra : kalle.
Vist : 582 gange
50 point
Dato : 13-02-04 17:02

Jeg har et problem. mit svinghjul er gået i stykker. efter 18xxxkm. ville gerne vide hvor man kan købe sådan et komplet sæt henne. jeg har fået en anden motorblok med en i, men ville gerne vide hvor jeg kan købe en ny henne hvis det skulle ske igen?? vil gerne ha linkne til hvis der er nogen der ved det??
Mvh kasper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-04 17:20

Ja du kan jo købe et svinghjul gennem alle knallertforhandlere, og dem der forhandler PGO ligger måske enda inde med en sådan, men ellers mener jeg at det er den samme som DR. Big`s http://www.thansen.dk/product.asp?c=213195983&n=919005251&pn=356880428
Nu er det jo meget sjældent at magnetsvinghjulet går i stykker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 17:24

ja, med det gjore min :S men efter 18xxx km er det vel ikk nogen overraskelse. men det svinghjul ligner ikke den jeg har :S det skal den gøre ikk?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-04 17:54

Jo det skal den, men så må den købes orginal ved en knallertforhandler.
Men svinghjulet slides jo ikke om den så havde kørt 80000000KM ville den stadig være som ny.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 18:08

hvordan slides de så.. og hvordan veligeholder man dem??

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 18:08

hvordan slides de så.. og hvordan veligeholder man dem??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-04 18:18

Svinghjulet er et magnetisk skål der sidder fast på krumtapakselen, der drejer rundt med den, på den indvendige sige af skålen sidder der magneter, som når de passerer nogle faste spoler, vil induksere strømme i spolerne, der laver strøm til batteriet. Og hvis svinghjulet ellers er spændt ordentlig fast, så slides det aldrig og skal heller ikke vedligeholdes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 18:19

okay tak skal du ha :P

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-04 20:13

Selv tak, så sparede du det svinghjul.
Kalle så skal du huske at lukke spørgsmålet, hvis du mener det er besvaret?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : kalle.

Dato : 15-02-04 11:49

Tak for svaret pallebhansen.