/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrifter med grødris?
Fra : louie2003
Vist : 4625 gange
50 point
Dato : 13-02-04 10:42

Hej! Hvad kan man bruge grødris til - ud over risengrød og ris á l'amande, naturligvis? Er der nogen der har nogle gode opskrifter/ideer?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-04 10:57
Kommentar
Fra : TKR

Dato : 13-02-04 11:00

Æbleris
Ingredienser
1/3 dl. grødris
2 dl. vand
1 knsp. salt
50 g. æble
1 spsk. sukker
Mælk
Fremgangsmåde
1. Bland gryn, salt og halvdelen af vandet i gryden.
2. Bring hurtigt i kog. Rør hele tiden.
3. Dæmp til svag varme, læg tætsluttende låg på og kog ca. 20 min. rør af og til.
4. Skræl imens æblerne og skær dem i stykker.
5. Når risen har kogt i 20 min. kommes æblerne i og koges med i ca. 10 min.
6. Rør sukker i og spæd med resten af vandet til passende tykkelse.
7. Spises med mælk til.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 13-02-04 11:01

Italienerne laver en ret som hedder "Risotto". Her finder de mange opskrifter:
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=risotto%2Bopskrift&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
/PG

Kommentar
Fra : TKR

Dato : 13-02-04 11:06

Æv nej, brug endelig IKKE grødris til Risotto men en særlig ris-art der hedder Aborio. Ellers bliver det en klæg omgang, sorry /PG !!!

Kommentar
Fra : netper

Dato : 13-02-04 11:55

Hej

Der er en hel stribe af opskrifter hvor grødris bruges her.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg.php?sog=grødris

Mvh
Per

Kommentar
Fra : Mamaq

Dato : 13-02-04 13:15

Det kan bruges i suasa: Grønlandsk suppe.

Sæl- ren- hval- hund- kylling-måge-kød eller hvad du nu har, koges.
Løg grødris og evt. kartofler tilsættes.
Smag til med salt og karry.

Mvh
Mamaq

Kommentar
Fra : Trunt1

Dato : 13-02-04 13:29

Her er en opskrift på paella med rejer, med grødris: http://www.anjasopskrifter.dk

Trunt1