/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Unlock. Kan det betale sig???
Fra : Desmond007
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 08-05-01 10:09

Har fulgt lidt med i debatten om åbning af sim lock på mobilen. Hvis jeg køber en mobiltlf. til 25 øre med abonnement og unlocker den, så skal jeg betale 6 mdr abonnement hos udbyderen. Korrekt? Ok, det billigste abonnement er vel omkring en 99 kr pr. md. Right? Dvs. at jeg betaler omkring 600 kr for den her mobil. Uden abonnement koster den 400 kr. Så kan det overhovedet betale sig at unlocke hvis man vil tjene penge på videresalg af mobiltlf´er?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-01 16:57

> Har fulgt lidt med i debatten om åbning af sim lock på mobilen.
> Hvis jeg køber en mobiltlf. til 25 øre med abonnement og unlocker
> den, så skal jeg betale 6 mdr abonnement hos udbyderen. Korrekt?

Ja. Hvis det ikke er en taletidstelefon.

> Ok, det billigste abonnement er vel omkring en 99 kr pr. md. Right?
> Dvs. at jeg betaler omkring 600 kr for den her mobil.

Nemlig. Du har ret så langt.

> Uden abonnement koster den 400 kr. Så kan det overhovedet betale
> sig at unlocke hvis man vil tjene penge på videresalg af mobiltlf´er?

Det er her at det "går galt".
Sagen er nemlig den, at en mobiltelefon til f.eks. 1 kr. med abonnement godt
kan koste 1000,- kr. uden abonnement.
Som regel er en mobiltelefon med abonnement (køb + 6 mdr. abonnement)
billigere end den tilsvarende telefon uden abonnement.

Eksempel: Nokia 3310.
Pris med debitel: Typisk 500 - 700 kr.
Pris uden abonnement: Typisk 1400 - 1600 kr.

That's why!

* Fischer

Godkendelse af svar
Fra : Desmond007