/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Skrivebord på væggen.
Fra : xodeus
Vist : 2128 gange
100 point
Dato : 12-02-04 22:19

Hej. Jeg så en udsendelse igår og tog en meget god idé til mig.
Jeg flytter i en ny lejlighed og vil lave et skrivebord med hængsler på væggen.
Dog er jeg ikke den store handymand eller noget derfor vil jeg gerne vide hvad det kan koste og hvor jeg skal henvende mig.
Det er sådan at det skal være ca 2m langt da der både skal være plads til PC og alm arb plads. og så skal det være ca. 60-70 cm i breden. Så vil jeg gerne vide hvad jeg kan bruge af træ og hvor mange bøjler der skal bruges. Jeg håber at I vil være meget behjælpelige og vi kan alle finde ud af noget med point til sidst.

Vh
Mariusz

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-04 22:29

Selve bordpladen får du i trælasten de har forskellige længder og så ville jeg bruge 4 store vinkler i Hvidmalet jern Evt en liste til at afslutte ved væggen Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-04 22:31

Mener du det så skal være så det kan klappes op siden du skriver hængsler ???

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-02-04 22:55

Hej Xodeus

Min søns skrivebord sidder på væggen, men uden hængsler til at skæmme udseende. Der er sat en liste (godt)fast på væggen i skrivebordets længde og ene bredde (altså i et hjørne i værelset), skrivebordet er så lagt ovenpå med en enkelt skrue i hjørnet hvor listerne mødes. Det eneste der er derudover, er et bordben i stål men det er pga. bordets udformning

Træsort samt pris kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men det kan Silvan eller enhver trælasthandel.

// Toupie

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-02-04 18:38

Hvis du ikke vil klappe bordet ned, skal du ikke bruge hængsler. Det mest stabile vil være at du skruer en liste 30*30 eller 40*40 fast i væggen, efter at du (f. eks. hos IKEA) har købt et par ben i din arbejdshøjde. De har nogen med justerbar længde og nogen MEGET billigere i fast længde - lammigligese:70 cm. Jeg har nemlig lige selv lavet det nummer og har lige smidt PCen på og tændt for at se om det hele var forbundet. Overkanten af listerne på væggen skal selvfølgelig have samme højde som benene, og hvis gulvet er vandret, er den sag ligetil. Listen skal hænges op på væggen med 6 skruer (eller 8 for den tynde liste). Bordpladen kan så skrues til listen med 2 skruer. De skal jo ikke bære noget, bare hindre at bordpladen glider ned af listen. Og som andre har nævnt: Køb en bordplade i byggemarked, eller i køkkenfirmaernes gør-det-selv afdeling.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-04 18:38

Hvis du ikke vil klappe bordet ned, skal du ikke bruge hængsler. Det mest stabile vil være at du skruer en liste 30*30 eller 40*40 fast i væggen, efter at du (f. eks. hos IKEA) har købt et par ben i din arbejdshøjde. De har nogen med justerbar længde og nogen MEGET billigere i fast længde - lammigligese:70 cm. Jeg har nemlig lige selv lavet det nummer og har lige smidt PCen på og tændt for at se om det hele var forbundet. Overkanten af listerne på væggen skal selvfølgelig have samme højde som benene, og hvis gulvet er vandret, er den sag ligetil. Listen skal hænges op på væggen med 6 skruer (eller 8 for den tynde liste). Bordpladen kan så skrues til listen med 2 skruer. De skal jo ikke bære noget, bare hindre at bordpladen glider ned af listen. Og som andre har nævnt: Køb en bordplade i byggemarked, eller i køkkenfirmaernes gør-det-selv afdeling.

Godkendelse af svar
Fra : xodeus

Dato : 28-08-04 11:43

Tak for svaret pbp_et.