/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
start problem
Fra : kalle.
Vist : 372 gange
50 point
Dato : 12-02-04 11:31

Jeg har en scooter hvor der kommer en gnist når man træder på kick-starteren men den starter ikke. den siger ikke engang en lyd der kunne tegne på at den var ved at komme.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-04 11:40

Er der benzin på tændrøret ellers prøv at stikke den en lille snaps direkte ned i hullet og sæt tændrøret i Hvis den nu starter lidt er det noget med tilførsel af benz der er problemet Mvh sune

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 00:20

Det kan være:
Gammel benzin (Meget muligt hvis den har stået i vinterhi)
Falsk luft = Utæt et eller andet sted.

Hvis du ikke ved hvad "En snaps" er, så er det benzin direkte ind i cylindergangen via tændrørets placering i topstykket

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 10:38

hvordan kan det være gammel benzin.. har jeg aldrig hørt om.

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 10:53

Det er hvis den har stået for længe, tvivler på det er svaret i dit tilfælde

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 10:58

Hmm jeg tror ikke rigtig der er noget vackum, der render ikk benno ned til kabu pga vackum tror jeg. hvad kab jeg gøre ved det?

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 11:02

Din vakumpumpe kan være defekt, eller et utæt bundkar

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 11:02

Oki. hvor sidder alt det? Øhh :/

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 11:14

Bundkaret sidder i bunden af de kaburator

http://monza.frac.dk/gallery/PHTO0002.html <- Det sorte i bunden

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 11:16

oki tak :D men hvor sidder vackum pumpen??

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 11:17

kan bundkaret gøre at den ikk får vackum? lyder utroligt

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 11:22

Ja, det kan det, hvis den er utæt, så suger den bare luft udefra ind istedet, da det er nemmere

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 11:23

oki, men hvor sidder vackum pumpen så? jeg tror ikk den er utæt i bundkaret.

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 11:32

Vakumpumpen er tilsluttet din kaburator via en slange, hvor den sidder kan jeg ikke sige, det kommer an på hvilken scooter du har

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 12:50

der mangler en pinbolt i cyllen ned til blokken kan det gøre at den ikk starter??

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 13:03

JA, det er nok der din fejl er...

Den trækker falsk luft ind, dvs. luft ude fra istedet for benzin blanding

Skynd du dig hen til den nærmeste thansen/scooterpusher og køb en ny, tag eventuelt en af de andre pindbolte med for at du er sikker på at det bliver samme størrelse

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 13:05

oki. men ham der havde den før har sat en større bøsning i så der er ingen der passe :( min far bore et større hul til pinbolten i cyllen og topstyk.. håber sku det er derfor.. :S

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 13:11

Du skal nok have et nyt sodsæt (Pakningssæt)

Nu du er igang, så tjek lige din indsugning & membran for utætheder

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 13:12

Ja, det har jeg tjekket.. jeg klipper bare noget nyt pakning.. har noget paknings papir.. så det skulle gå..

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 13:16

Nej, det virker ikke, det vil blive brændt af...Sodsæt tilcylindrer er af metal...

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 13:17

oki. men det kan man da klare med en boremaskine ikk?

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 13:26

Det ved jeg sq ikk rigtigt, kan du ikk tage et billede af det?

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 13:56

Har et andet spørgsmål. i min kobling er der den der fjedrestyr som rager 9mm ud over kanten. den gør at min kilerem ikke kommer så langt ned som den kan uden den der.. Man kan købe en der er kortere til en Big Max og sætte på. gir det egentlig noget?

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 13:58

Snakker du om begræsningen i koblingen eller hvad?

Kommentar
Fra : kalle.

Dato : 13-02-04 14:06

altså jeg ved ikk helt om det er en begrænsning. ringen er pillet. men den fjedrestyr gør remskiverne ikke trække sig så langt væk fra hinanden som de kan uden den styre. jeg ved ikk om det gør noget ved fart og optræk??

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 14-02-04 00:54

Ikke for noget, men hvorfor staret du ikke bare med at tjekke kompressionen ?!

Så kunne du da hurtig finde ud af hvor fejlen lå. Stik en finger ind i cylindren, træd hårdt på kickstarteren så kan du mærke om der er kompression (lufttryk) Hvis der ikke er kompression er det jo nok cylindren den er gal med skal du se!

Hvis det nu ikke er det, så rens kaburatoren tit kan det være kaburator dysen som stopper til, da det hul som forstøver benzinen er millimeter!
MVH
Kandu4Thomas

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 14-02-04 02:45

Bare det at få fingeren ned til stempel MENS man trykker på kickstarteren er svært...

For det andet ville han få et ordenlig rap over nallerne...

Du kan tjekke kompression ved at trykke langsomt på din kickstarter og mærke hvor meget modstand der er.

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 14-02-04 10:56

Arj oki overdriv lige lidt....!

Han kan sguda sagtens sætte fingeren ind i topstykket, og hvis det er så sværdt at trykke på kickstarteren, så brug da elstarteren.. Ellers få nogle da til at hjælpe det kan da ikke være så sværdt...!

Du kan jo ikke bare mærke ved at holde fingeren ude for topstykket.. ! ! ! ! ! ! Så har du fandme et phsykopat kompressions tryk! Grunden til man skal dække tændrørshullet i topstykket, er jo for at mærke om cylindren. Det kan man jo ikke mærke hvis man holder fingeren ude fra topstykket

VH
Kandu4Thomas

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 14-02-04 11:09

Det kan man sagtens ved at holde foden på kickstarteren og trykke langsomt ned, det er jo ligesom den modstand der er fordi den skal flytte luften...kom igen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 14-02-04 18:50

Hva kalle...
Har du fået ordnet det oder was ?!
For så må du lige få smidt points ud til det mest rigtige svar..

mvh
kandu4thomas
www.scooterworld.tk