/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hård hud
Fra : bauchmann
Vist : 4029 gange
50 point
Dato : 12-02-04 09:27

Da jeg altid har hård hud under fødderne, vil jeg høre om i har et godt råd. Jeg har prøvet med rasp og creme, men cremen sidder bare i sokkerne. Kan det være fordi jeg altid går i strømpesokker?
Torben

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 12-02-04 09:40

Prøv at væde en sok i danskvand. Tag den på og tag en pose over. Sov med den natten over.

mvh
zippen

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 12-02-04 09:41

Skulle måske lige fortælle, at du om morgenen meget nemt kan file den hårde hud af.

Kommentar
Fra : Changi

Dato : 12-02-04 09:46

Min mand har et lignende problem. Hos en fodlæge har han fået følgende salve: GEHWOL Fusskraft Blue. Med regelmæssig smøring klare han nogenlunde problemet.
Meget hjælpeprogram til ham er følgende: Fødderne i varmt vand med badegel enhalv time mindst en gang om ugen og efterbehandling med en god fil, så mindskes det problem kurtigt. Samtidig skal man være meget opmærksom på valg af fodtøj. Man må ikke gå for meget i træsko, eller sko uden hælrem. Et par dyre sko er bedre en ti par smarte.
Apoteket sælger også en særdeles god fodcreme, som faktisk også kan bruges som håndcreme, da den ikke tørre ud så hurtigt. Ingen af disse præparater sætter sig bare i strømpen, man kan sagtens gå med bare fødder efter påsmøring, når bare man venter, til cremen er trukket ind. En time ved fjernsynet eller computteren gør en forskel, hvis cremen skal få lov til at virke i fred.
Changi

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 12-02-04 11:05

hej : bauchmann!
Min medtode: når jeg har været i bad, og den hårde hud har suget fugt , får den med rasp og bruser.
Når fødderne er tørre smører jeg med teatræcreme fra www.harald-nyborg.dk (kr.ca. 25.
Teatræolie som cremen indeholder virker bakteriehæmmende så fødderne ikke stinker så meget, cremen blødgør huden.
Prøv det, eller prøv noget andet.
/nilsg

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 12-02-04 11:11

Apoteket har et middel mod hård hud: Salicyl-vaselin 10%. Det blødgør den hårde hud, så det er nemmere at skrabe/raspe den af. Pris for en tupe 30-40 kr.

hilsen LA5

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 12-02-04 11:30

Først tak for jeres råd. Hvert af dem vil jeg afprøve. Nu er jeg meget miljøvenlig, så jeg kunne tænke mig om i kan fortælle mig hvad de forskellige cremer indeholder. Er der en slags kemikalier i dem. Jeg spørger nog lidt dumt, men alligevel.
Torben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-04 12:02

Jeg bruger Kamfercreme en gang imellem eller kopattesalve hvis jeg ikke har andet og det er helt fint da det jo drejer sig om at blødgøre alt det hårde hud Mvh Sune

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 12-02-04 12:28

Salicyl-vaselin indeholder som navnet siger: Salicylic acid = salicylsyre og petrolatum = vaseline. Salicylsyre er et gammelt kendt middel for hudproblemer.
LA5

Accepteret svar
Fra : Helle13

Modtaget 50 point
Dato : 12-02-04 17:40

Smør hver aften med Grøn Helosan. Den er uovertruffen!
Fås bla. i matas.

Helle

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 15-02-04 21:31

Jeg har prøvet det med danskvand, men det var ikke effektivt nok. Prøver et af de andre råd.
Torben

Kommentar
Fra : LazyPravda

Dato : 17-02-04 00:35

Har hørt at fodbad i almindeligt vand og bagepulver skulle hjælpe. Jeg spurgte en gang en fodterapeut om det kunne passe, og hun bekræftigede positivt. Jeg ved desværre ikke om dosering

Har ikke selv prøvet rådet, da jeg ikke selv har problemet.

Held og lykke fra LazyPravda

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 18-02-04 01:02

Tak for svaret Helle13.