/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch 43.5 eller 47
Fra : Orsted_banden
Vist : 2738 gange
200 point
Dato : 11-02-04 14:11

Nu har jeg altså ikke virkeligt stort problem, jeg har lige købt et 47mm metrakit til min puch maxi, jeg har fræst motoren op og skyllekanalerne, men nu er min cylinder gået i stykker. Så nu skal jeg købe et nyt, men kan ikke få fat i metrakit, så jeg ringede til polini får at spørge om de havde det, de havde det hellere ikke, men de sagde at deres 43.5 membran køre meget stærkere, hvad tror i???? P.S der bliver nok sat dobbelt membran i polini'et????

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-02-04 14:33

Neeeeejjjjjjjjjjj, det tror jeg så ikke det gør! Polini cylinderen er hurtig ja, men den kan altså ikke måle sig med metrakits 47mm cylle! Det er jo nok noget de siger for at score kunder... Hvorfor tager du ikke bare ind i metrakit DK's butik og køber cylinderen ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-02-04 14:41

Ringede til polini, mener du Importøren i Kruså?
Du siger at http://www.metrakit.dk/ ikke har den mere, hvad så med Vest-import de er speciallister i Maxi?
Jeg tror at de kører lige stærkt, men med membran fylder sættet mere, så du må have en membran med bøjet indsugningsstuds for at have din karburator uden for stellet, og ikke alle karburatorer kan stadig være der.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 11-02-04 17:47

Nej det er ham nede i Harrislee lige over for otto duborg. Og nej det er ikke bare for at sælge det andet, han kunne jo også godt sælge mig 47mm kittet.... er i sikre på 47mm går stærkere, polini tunet får jo 4 menbran studs, og 47mm er der bare de alm. skylle kanaler i???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-02-04 12:25

Hvis du får sat din motor rigtigt op og indstillet kaburatoren ordentligt, så rykker 47mm'eren bedst!

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 12-02-04 13:30

Ja 47mm'eren rykker mest... men polini'et tar flest omdrejninger, der er jo membran i !!!

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 200 point
Dato : 12-02-04 14:14

Tror jeg så ikke det gør! En motor tager ikke flere omdrejninger kun på grund af en membran, hvis en normal indsugning bliver instillet ordentligt kan den levere præcis samme mængder benzin. Og desuden så burde 47mm cylinderen kunne levere flere omdrejninger, da den har et større ccm tal, derfor er der plads til flere benzindampe foran stempel når det antænder = højere fart på stemplet = højere RPM's... Sådan som jeg ser det ihvertfald !?!

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 12-02-04 17:46

Nej men har du set de skyllekanaller der i et polini tun?? Det er sku lige meget hvos meget ccm det er på!! jo større det er jo mere trækker den bare! Den tar ikke flere omdrejninger af den grund!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-02-04 22:32

Så du siger at omdrejninger og ccm'størrelse ikke har noget med hinanden at gøre ???? Det har det da i høj grad! Bare for at tage et eksempel er det meget normalt for bla. scootere at de max kan tage omkring 8-10k RPM's standart (Afdroslet), men med stort tun på kan man få dem op på 20k RPM, det vil jeg mene gør en forskel, og ja trækkraften bliver klart også bedre, men det gør RPM'tallet altså også!

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 12-02-04 23:39

Jeg synes nu du skulle købe dig et 47mm Parma kit fra www.motoline-racing.com, absolut det vildeste (Ring til dem, der er intet på deres side)

Priserne er som følge: (Dansk moms)

680,- for cylinderen
328,- for topstykke
165,- for en studs til 17mm bing

Har lidt billeder af det:
http://www.monza.frac.dk/PHTO0004.JPG
http://www.monza.frac.dk/PHTO0005.JPG
http://www.monza.frac.dk/PHTO0006.JPG
http://www.monza.frac.dk/PHTO0010.JPG
http://www.monza.frac.dk/PHTO0011.JPG
http://www.monza.frac.dk/PHTO0012.JPG

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 12-02-04 23:42

Jon:

Ccm og rpm hænger ikke altid sammen, ser du på en cylinder, lad os for eksempel se på et Polini Corsa kit, hvis du har 1 stk. uportet Corsa kit og 1 stk. portet, hvilket tager så flest rpm? (Alt efter portningstype) Det ved vi vist godt...

Men ja, hvis du tager et 38mm std til maxi, og et 47mm, så er der selvfølgelig også forskel

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 12-02-04 23:51

Prøv nu lige at tænk jer om, et polini membrantun har altså dobbelt så store skyllekanaler som 47mm kittet, og jeg mangler ingen trækkraft kun topfart! Polini'et har også membran så det har mulighed for at åbne meget længere tid en 47mm kittet!!!!

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 12-02-04 23:52

Plus det får dobbel membran og 20mm kaburator på!

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 00:43

Hvilken 20mm kaburator havde du tænkt dig at kører med?

Læs evt. anmeldelse på:
www.monza.frac.dk

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 00:43

Og lige i addition til din kommentar, hvis du nu selv siger dette, hvorfor så starte en tråd, hvis du allerede kender svaret?

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 13-02-04 15:13

Dellorto 20mm kaburator. Okay jeg vidste ikke polini også havde et 47mm, og det siger i er det vildeste... Hmm jeg køre ned til dem mandag så må de fortælle mig hvad der er bedst.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-02-04 15:55

Polini har mig bekendt ikke lavet et 47mm kit til puch ???

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 16:32

Jon:
Tror han har misforstået det...Snakkede om Polini Corsa (47mm), som er til scooter...

Jeg kan dog ikke anbefale Dell Orto 20mm, læs anmeldelse på www.monza.frac.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-04 17:37

Jeg havde for et års tid siden en K- model med skrå membran indsugning og Polini`s 43,5mm cylinder, og low boy`s udstødning, og en 26 mm karburator, der kom først rigtig fart på da jeg monterede en lånt 15mm Bing.
Men det var lidt vildt, da forgaflerne var "løse", og bremserne kunne heller ikke følge med, dog var den forstærket på baggaflerne.
PS. Jeg havde købt den sådan, med de 26mm, og solgte den med fortjeneste (Jeg havde mit liv for kært, til den fart)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 19:13

Palle B Hansen:

Kender alt for godt det med forgaflen, mine gik også op, tabte faktisk på et tidspunkt en skrue uden at lægge mærke til det...

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 13-02-04 19:42

Jamen hvad er det så for et 47mm tun der inde på den der ww.monza.frac.dk ??? Ikke metra kittet men det andet??? hvor stærkt gik din Palle??

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 19:57

Orsted_Banden

Det er Parma kittet som kan købes ved motoline

Priserne står under "Ekstrem tuning" på www.monza.frac.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-04 20:02

Min blev målt til 100 km/t med en bil, og biler viser typisk 10% for meget (Det laver man med vilje), så er den rigtige fart 90 KM/T.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 14-02-04 02:48

Palle B Hansen:

Hvilken gearing kørte du med?

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 14-02-04 12:59

hvorfor tager du ikke en mellem ting..??? fx. et 45 mm membran.. det kan du købe hos www.west-import.dk så tror jeg du får det sæt med mest ryk i..!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-04 13:22

Husker ikke helt gearingen, men det var vist det orginale på baghjulet, 45 eller 47, og på forhjulet vist en 16, jeg husker også at låseringen bag fortandhjulet gik løs, så tandhjulet var ved at æde sig gennem gearkassen, så det er altid en god ide at købe nye låseringe, og kun lige åbne dem så meget med en låsringstang at de netop lige kan gå på. Hvis man åbner dem for meget, mister de fjederevnen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 14-02-04 19:23

Zeck- Én af mine kammerater har et 45mm membran, så jeg vil ikke købe det samme som ham, hans den går lige lidt over de 100, og han har CDI tænding og faktisk alt på den maxi, og ham ville jeg så gerne kunne køre fra på topen! Men nede ved motoline må de kunne sige hvad for et der er det vildeste!!!

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 14-02-04 19:39

Orsted_Banden:

Eftersom motoline gør alt hvad de kan for at få afsat mest Polini, så tror jeg sq ikke du får den mest reelle forklaring

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 22-02-04 16:30

43.5 tunsættet er også til salg her på http://www.dfh-team.de/
de har og så et 70cc. tunsæt fra Athena som er pænt vildt det kommer med studs og kabu.

Godkendelse af svar
Fra : Orsted_banden

Dato : 27-03-04 07:52

Tak for svaret Jon.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 19-02-06 21:15

gå ind på www.Protuna.dk og gå ind på puch Monza cylinder så finder du sættet