/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Wd-40..smører og fjerner fugt og mislyde~
Fra : Bragesvej
Vist : 2467 gange
20 point
Dato : 10-02-04 11:10

Jeg har smurt min bildør det flade jern der går ind i døren og sider fast i dør rammen, ikke fordig der var noget galt med den, men fordig jeg gav bilen en overhaling med silicone til dør lister, og wd 40 til min dør hænglser og den omtalte metal skinne, men nu er skinnen begyndt at skure (Lidt)..hvordan kan det nu være, går det væk igen? eller har jeg brugt det forkerte?, man siger jo at wd 40 klare det medste

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 10-02-04 11:13

hejsa..

Det er såmænd også rigtigt at wd40 kan det meste... men ikke alt..

Jeg plejer at bruge fedt til det stykke jern der går ind i døren... jeg ved ikke hvad det hedder, men det er det der sørger for at døren kan forblive åben når du åbner, samt det der forhindrer at du "overåbner" døren.

men... min erfaring er: fedt.

mvh
Bent

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 10-02-04 11:23

Jeg har prøvet lidt motor olie det hjalp ikke

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 10-02-04 11:34

det skal være noget tykt fedt evt magarine
mvh Granslam

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 10-02-04 11:43

-->grandslam,

Jeg ville aldrig bruge margarine på min bil... det harsker og kommer til at lugte forfærdeligt.

-->Bragesvej,

smut ned på tanken (hvis du ikke er i nærheden af en Bauhaus eller Silvan) og køb noget konsistensfedt. Det skulle gøre tricket.

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 10-02-04 11:46

HVAD ER DET FOR NOGET SLUDDER nu har man brugt det i de sidste 3 årtier på dørehængsler
mvh Granslam

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 10-02-04 11:47

grandslam,

Jeg siger bare god fornøjelse

Der kommer sq aldrig margarine i nærheden af min bil..

mvh
Bent

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-04 12:13

Hvad med teknisk vaseline, det er rent og lugtfrit.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-04 13:47

Altså konsistensfedt er det rigtige blandt mekanikere Mvh sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-04 14:04

De mekanikere der laver service på min bil bruger ikke konsitensfedt ved dørene, selvfølgelig fordi kunderne syntes at det er ulækkert og en gammel automekaniker får selvfølgelig superservice Du fik ikke lov at lave min bil Sune for jeg tænker at du kunne finde på at bruge molybdændisulfid hvis det er nærmest (bruges til drejeled på drivakslerne)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-04 14:06

P.S.! Wd 40 har stor penetrende (gennemtrængende) evne, men ikke specielt fine smøregenskaber da det hæfter dårligt på materialet.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 20 point
Dato : 10-02-04 17:29

Hvis i ikke kan lide det gode gamle FEDT så brug silicone-fedt.
WD40 løsner og smører (ganske lidt), men det er dog begrænset hvor indtrængende denne tynde olie er, og nogen særlig bæreevne har den ikke til glideflader.
Emesen.

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 10-02-04 19:04

Hej
Spørg nogen der har entrpenør maskiner.
Det de smører de bevægelige led med på evt gummiged/ traktor med
f.eks Omega fedt. ( få en klat )
vand afvisende,og det holder bare perfekt til dør stoppere

kc

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 18-02-04 11:11

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : nuke_dk

Dato : 11-10-06 09:51

smør med solsikkeolie det hjælper altid...