/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Problemer med farveskema på S55
Fra : mej4
Vist : 517 gange
155 point
Dato : 07-02-04 19:57

Lige efter at have opladet min S55 (tæt på en tændt computer) ser jeg, at mit farvedisplay er anderledes end før. Når jeg tænder min S55 står "Intast pin-code" meget utydeligt i forhold til før. Og når jeg går ind i "menu" er det jeg ser bag billederne gult, i stedet for hvidt. Jeg kender en som har haft de samme problemer, efter at mobilen blev opladet ved siden af en tændt computer. Kan det være grunden? Og hvad kan jeg gøre ved dette?

Håber der er en som har et godt råd, for jeg vil gerne have mit gamle farvedisplay igen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-02-04 20:21

Dit display skal nok afmagnetiseres, prøv først at fjerne batteriet en stund.
Tænd igen og se.
Afmagnetisering foregår i et vekselstrømsfelt.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 07-02-04 21:20

Jeg har prøvet at fjerne batteriet i ca 15 min. 2 gange. Det hjælp ikke, nogle af farverne er stadig anderledes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-02-04 22:11

Prøv at kontakte support på denne side.
http://siemens.12send.dk/main.asp?pageref=forsiden&DC=forsiden

Accepteret svar
Fra : R.brander

Modtaget 155 point
Dato : 08-02-04 14:40

Smid den ned til forhandleren, det er altså ikke de bedste displays der sidder i s55. Jeg kender en del der har haft problemer med den mobil. Skærmen går i sort eller flimrer helt vildt!!!

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 08-02-04 19:49

Tak for svarene til begge. Jeg har prøvet at kontakte support på siemens.12.dk, men de kender ikke til problemet?? Telefonen er købt over internettet (Telechoice), så det vil tage lidt tid med forsendelse o.s.v. Da jeg står og skal på ferie, kan jeg ikke undvære telefonen, og bliver nødt til at vente en uges tid med at gøre noget.... Jeg er i tvivl, om det er telefonen, der er noget galt med, eller det er opladningen ved siden af computeren, der har påvirket farvedisplayet, og om det kan rettes op på igen??? Men foreløbig TAK.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 17-02-04 19:40

Jeg forøger point, da jeg ikke helt har fået svar på mit spørgsmål.
Det er farveskemaet på mobilen der er ændret i farven og ikke farvedisplayet..det var en fejl fra min side......"indtast pinkode" står stadig utydeligt Men nu hjemvendt fra ferie, har jeg været nede i TELECARE butikken i Århus for at opdatere min S55 i håb om at det så hjalp. Det gjorde det ikke og iøvrigt kunne de ikke sige hvad grunden var.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 17-02-04 19:40

Jeg forøger point, da jeg ikke helt har fået svar på mit spørgsmål.
Det er farveskemaet på mobilen der er ændret i farven og ikke farvedisplayet..det var en fejl fra min side......"indtast pinkode" står stadig utydeligt Men nu hjemvendt fra ferie, har jeg været nede i TELECARE butikken i Århus for at opdatere min S55 i håb om at det så hjalp. Det gjorde det ikke og iøvrigt kunne de ikke sige hvad grunden var.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 17-02-04 19:40

Jeg forøger point, da jeg ikke helt har fået svar på mit spørgsmål.
Det er farveskemaet på mobilen der er ændret i farven og ikke farvedisplayet..det var en fejl fra min side......"indtast pinkode" står stadig utydeligt Men nu hjemvendt fra ferie, har jeg været nede i TELECARE butikken i Århus for at opdatere min S55 i håb om at det så hjalp. Det gjorde det ikke og iøvrigt kunne de ikke sige hvad grunden var.

Godkendelse af svar
Fra : mej4

Dato : 28-02-04 20:29

Tak for svaret R.brander.
Der er vist ikke andet at gøre end at sende den retur til forhandleren....