/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Privat dagpleje
Fra : Jesper2002
Vist : 815 gange
100 point
Dato : 06-02-04 14:32

Hej.

Vi har i dag Vores datter i kommunal dagpleje, dette koster 2500 kr pr. mdr..
Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved lidt om hvad priser er på en privat dagpleje..
Hvor meget kan vi burde vi kunne spare..

En anden ting hvordan finder man de private dagplejer i f.eks Sønderborg. Kommunen ? Internet el opslagstavler ?

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 06-02-04 16:09

Tror ikke der er ret mange private dagplejere i Sønderborg, da mange af dem der tidligere var er blevet ansat af kommunen. Der mangler dagplejere i kommunen, og derfor søger næsten alle private at blive ansat derigennem, da dette giver feriepenge m.m.
Ved ikke helt om der er lovlige private dagplejere i Sønderborg, ellers skal du have fat i en "sort". Annonce i Ugeavisen eller budstikken (der vist er billigere med deres annoncepriser) kan måske være en ide.
Hvis i ikke har brug for pasning om formiddagen var det mulighed at få fat i en studerende der kunne passe hende???

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 06-02-04 16:12

Hej Jesper2002
Her i Nordjylland findes der 2 "prislister"
1. Den officielle for privat dagplejer
2. Den "sorte", som beregnes udfra: Hvilke dage, hvor mange timer, egne bleer, kommer du/I selv med "madpakken" ... osv

Fortæl lige hvilken prisliste du efterlyser ? Er det Nr. 2: så cirka halvdelen. Men fortæl det ikke til andre !

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-02-04 16:41

Noget af det du betaler for i kommunal dagpleje, er den rimelig gode kontrol af de personer som er sat til at værne, stimulere, pleje og passe dit barn.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jesper2002

Dato : 09-02-04 02:29

Hej...

Jeg er fuldstændig enig med dig emesen, men jeg har læst at kommunen også kontrollere hos privat dagplejer. Jeg synes bare at 2500 kr pr. mdr hos en dagplejer, er meget for at få passet sit barn, når man som os har brug for en dagpleje 6-7 dage om mdr. Pga skiftende arbejdstider.

Verdenen ligger således at min kone starter på snart starter på aften arbejde, så vi overvejer at tage den lille ud af dagpleje, er der nogle som har erfaringer med selv at passe deres børn til de når 3. års alderen.Er det skidt. (Så skal vores datter i børnhave). Hvis nu det ikke skulle gå så godt med den lille overvejede vi at finde en privat dagpleje.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-04 13:20

Det er ikke skidt at passe selv, bare der en gang i mellem er mulighed for at "tumle" med andre børn.
Emesen.

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 10-02-04 18:41

Der bliver så vidt jeg ved holdt private legestuer på Sønderborghus, der kunne have mulighed for at lade jeres datter lege med andre børn, men hvornår og hvor tit ved jeg ikke, det må i ringe derned og spørge om.
Der er intet galt i at passe sit barn selv, blot husk at barnet måske også har godt af at se andre mennesker ind imellem både børn og voksne, og barnet har også godt af (og det har forældrene også) at lære at omgås andre end forældrene og være væk fra dem engang imellem.
Hilsen en forhenværende dagplejer i Sønderborg kommune.

Kommentar
Fra : Vagnsine

Dato : 18-02-04 09:34

En sort dagplejer får typisk det halve af det en "normal" dagplejer for. Men husk også på, at den "normale" dagplejer er på kurser, under kontrol og lign, som en sort ikke er.
Når den "normale" dagplejer er fraværende på grund af sygdom, ferie og lign., får I tilbudt en gæstedagplejer. men en privat kan I komme til at står med håret i postkassen, hvis hun bliver syg, og I så ikke har nogen til at passe jeres barn.

Kommentar
Fra : Vagnsine

Dato : 18-02-04 10:21

Angående selv at passe sine børn.....
Hvis børnene er små, og man f.eks. sørger for at komme i legestue eller lign., så tror jeg at det er alletiders.
Når de bliver omkring 3 år, tror jeg dog, at de har godt af, at komme i børnehave, og ud blandt andre børn.