/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Tif
Fra : ibsss
Vist : 395 gange
40 point
Dato : 04-02-04 20:16

hvordan kan man scane et brev ind og så få lov til at ændre tekst i det
mvh.ibsss

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 04-02-04 20:19

Det kan man normalt ikke da det du scenner kommer ind som et billede.

Alternativt kan du benytte et OCR program, hvor du så har mulighed for at bearbejde teksten i fx word efter indscanningen.

Kommentar
Fra : ibsss

Dato : 04-02-04 20:26

tak hvor går det hurtig ? hvad er en ocr program og hvor kan man få det ps.jeg er "grøn" så jeg ved ikke om man kan spørge igen da jeg ikke har flere point
mvh.ibsss

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 04-02-04 20:26

til det skal du bruge et ocr program
med de fleste scannere følger ocr programmet text bridge med prøv at se på det software der fulgte med din scanner

Kommentar
Fra : ibsss

Dato : 04-02-04 20:31

jeg har ikke nogle program da det er en gammel canon som de ikke skulle bruge ude på arbejde
men den virker godt nok til at starte med
ibss

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-04 20:32

Bare spørg
OCR program (text bridge) Kan omdanne scannet "billedetekst" til tekst som kan redigeres.
Fulgte der nogen CD-rom med din scanner, og hvad hedder de.
Emesen.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 04-02-04 20:35
Kommentar
Fra : ibsss

Dato : 04-02-04 20:38

jeg siger mange tak til jer der har svaret (det er sku da smart det her) jeg vil prøve om jeg kan søge på nettet efter
ocr program ellers kommer jeg igen Ps.hvad er det med point må man kun spørge hvis man har point??
mvh.ibsss

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 04-02-04 20:46

Når man stiller et spørgsmål skal man sætte point ind. Det behøver ikke være så mange point, og du optjener 20 >spørgepoint< hver dag du logger ind på Kandu.dk
Men da du ikke har løst dit OCR problem endnu kan du vente med at acceptere ud for kommentaren som hjalp dig.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-02-04 21:18

http://www.abbyy.com/
Abby Finereader er en fantastisk Optical Caracter Recognition program og du kan downloade en demo.

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : ibsss

Dato : 04-02-04 21:25

Tak for svar nu tro jeg at jeg har forstået det, jeg har fået det program fra poul-from og det virker men da jeg i dag kun har de 40 point går de til emesen men igen tak til jer
mvh.ibsss

Godkendelse af svar
Fra : ibsss

Dato : 04-02-04 21:26

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-04 21:39

selv tak - men det var jo ikke mig der hjalp dig

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 04-02-04 21:42

Det var da nok poul_from der skulle have point da det var ham der gav dig løsningen/link, ja det er bare min mening, hvis du havde haft den CD som emesen spørger om var det nok ham der skulle belønnes, men det havde du jo åbenbart ikke, men fik selve løsningen fra poul_from. Ærligt man ikke kan dele sin belønning. Men jeg skal selv lige prøve poul_from løsning. Har selv ikke kunne scanne tekst med en Agfa scanner, Så mange tak POUL_FROM.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-04 21:51

poul_from...........se lige her:
http://www.kandu.dk/dk/emne/20608