/ Forside/ Karriere / Job / Fjernarbejdsplads / Spørgsmål
10  soeren 0
kan man søge førtidspension fra Gran Can~
Fra : salina
Vist : 1086 gange
20 point
Dato : 04-02-04 19:09

Hejsa. Vi er en familie på 1 voksen på 39 og 2 børn på 17 og 9 år, det planlægger at flytte permanemt til Gran Canaria. Jeg er pt sygemeldt med dårlig ryg og har været det siden 92. Jeg har er desuden osse svær atsma og her erfaret at jeg har det væsentligt bedre nede i varmen. Jeg ønsker at søge førtidspension, kan jeg gøre det fra Gran Canaria af eller er jeg tvunget til at blive i DK mens sagen kører?? Og kan man stadig få børnetilskud og børnecheck, når man bor dernede ?? På forhånd tak ?? Hilsen Salina

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 04-02-04 19:16

http://europa.eu.int/scadplus/citizens/da/es/1124.htm

Prøv at se her! Eller søg på google under førtidspension eller blot pension+spanien

Iben

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 04-02-04 19:21

Det var vist et dumt link jeg anviste men prøv denne her.

http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/Allenummeropslag/651910Reference

Kommentar
Fra : salina

Dato : 04-02-04 19:22

oki takker mange gange *S*

Salina

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 15-03-04 08:18

Jeg bor selv hernede og der er ikke penge at hente til børn selvom den daske stat skriver at det kan man få hernede går det nemlig efter hvad man tjener

Kommentar
Fra : lagune

Dato : 03-10-05 07:43

gå ind og søg under bistandsloven... jeg ved man kan få sin pension med overalt undtagen grønland og færøerne..