/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gammel sang fra ca. 1920..
Fra : Birgitta
Vist : 755 gange
100 point
Dato : 04-02-04 17:54

Min gamle mor husker fra sin barndom en tragtgrammofon, som spillede en sang, der vistnok startede : "Oh, min kvinde, min dejlige kvinde...."
Jeg ville gerne finde teksten. -Og evt. melodien...
Er der nogen, der har ideer til links, der beskæftiger sig med sådanne meget gamle danske sange? Eller er der evt. nogen, der har forældre, bedsteforældre eller oldeforældre (omkring 90 år), der måske kender sangen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-04 17:58
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-04 18:02
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-02-04 18:12

Tak for jeres hjælp... men jeg kan ikke rigtig se, at der skulle være tekster på de to sider?? Det er bare lister over en masse sange. Hvis ikke jeg kan se teksten, så kan jeg jo ikke rigtig bruge det til noget.. --Eller er det mig, der har overset noget??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-04 18:19

Meningen var også kun at finde den rigtige vise eller sang. Derefter kan du søge på teksten eller forfatter.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-02-04 18:27

Jamm, jeg kan jo ikke være sikker på ordlyd eller om det er første linie eller hvad, -Og de pågældende lister er ikke engang datomærkning, så der er lige lidt nok oplysninger.

Jeg går ud fra, at der ikke er indspillet så voldsomt mange danske plader i starten af tyverne, så det ville være lettere at søge på tekst eller forfatter, hvis der var en datering.

Men tak for forsøget..

Flere gode ideer??

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 04-02-04 19:12

http://www.danacord.dk/records/511-12.html

Prøv denne side. Det er en sangerinde der hedder Else Brems. Jeg har lige kort været derinde og der er en sang, der hedder noget med kvinde. Tiden skulle være rigtig?

Iben

Kommentar
Fra : 25

Dato : 04-02-04 19:41

Birgitta Har du prøvet på Biblioteket, jeg er sikker på de har den der. Under lystige viser eller lignende, du kan spørge Bibliotikaren, de er rigtig flinke.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-04-05 00:39

Skal du ikke have lukket dit spørgsmål ?? Mvh sune

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-04-05 14:21

Næ, sune, -jeg har ikke fået noget svar, jeg kan bruge til noget...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-01-06 18:09

Nåmen I skal have tak for svarene, -der var bare ikke rigtig noget, jeg kunne bruge, så jeg annullerer spørgsmålet...

Annuller spørgsmålet
Fra : Birgitta

Dato : 10-01-06 18:10

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål