/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Salgssider til hundehvalpe ?
Fra : 4Mir
Vist : 1158 gange
10 point
Dato : 01-02-04 22:37

Jeg har 4 hvalpe som er 8 uger her næste uge, og mangler hjem til dem ...
Kender i gode salgssider på nettet ? Helst gratis og selvslettende efter fx. 30 dage ?

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 01-02-04 22:46
Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 01-02-04 22:54

Hejsa.

Der er et sted her:
http://www.hundene.dk/forum/messages/12/12.html

MVH
KSGP

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 01-02-04 23:16

undskyld jeg har misforstået dig jeg trode at du ville købe

prøv
www.dba.dk
www.gulgratis.dk

mvh Makholm

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 01-02-04 23:37

Sæt en annonce i din lokalavis, så er der en chance for at du kender lidt til dem der vil købe dine hvalpe. Jeg går ud fra at de er uden stamtavle når du spørger på den måde.

Karin

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 02-02-04 07:23

Jeg har selv brugt Den Blå Avis = DBA. Men husk at hvalpesalg ikke er gratis og hvis du indsender uden betaling lader de bare være at bringe annoncen og så går tiden.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 02-02-04 10:35
Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 02-02-04 11:12

Tak for jeres forslag, de fleste sider kender jeg og har allerede annoncer derpå...
DBA er for mit vedkommende sidste mulighed, da det vil tage mig en evighed at betale (har ingen mulighed for at netbanke eller betale med kort)...

K.j.k, ja de er uden stamtavle.
Lokalavisen er også en mulighed, den vil jeg lige prøve at kigge lidt nærmere på (jeg flytter om en måned til den anden ende af landet, så det er nok minimalt hvor meget jeg kan følge dem der evt bliver solgt her..)

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 03-02-04 07:50

Hvilke racer er blandet sammen?
Hvad er prisen?
Hvor I landet bor du?

Jeg taler med mange hundefolk hver dag -

Karin

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 03-02-04 07:54

Du kan også henvende dig her http://www.hunde-formidling.dk/ De finder hjem til dine hvalpe.

Karin

Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 03-02-04 08:42

Karin

De er labrador/dalmatiner, ligner labrador, brune og sorte, koster 2000,- incl hvalpepakke, jeg bor på Møn (Sydsjælland)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-02-04 14:03

Er du ikke lidt sent ude??? Du har da vidst i 7 uger nu, at du havde hvalpe, som skulle hjemmefra i begyndelsen af februar.

Hvor flytter du hen? Er der ikke muligheder for salg der, hvor du flytter til? (der er vist mange kandubrugere i Jylland)
Hvad er en "hvalpepakke"??
Er hvalpene chipsede, vaccinerede, af-ormede, dyrlægekontrollerede o.s.v.?

Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 03-02-04 15:01

Birgitta

De har været til salg siden dag 1, så nej jeg er ikke lidt sent ude.
Jeg har ikke sat dem til salg der hvor vi flytter hen, da de der vil være 12 uger gamle og forhåbentlig skulle være solgt på det tidspunkt. De har fået ormekur og er dyrlægetjekkede. Vaccine er ikke nødvendigt før uge 10 siger min dr dyr.
Hvalpepakke i mit tilfælde består af:
halsbånd, snor, pasningsvejledning, div papirer fra dyrefonden (alm. info), hundefoder.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-02-04 16:34

Det lyder som en fornuftig hvalpepakke.

Men jeg forstår ikke begrundelsen for ikke at sætte dem til salg der hvor I flytter hen. -Selvfølgelig er de forhåbentlig solgt inden I flytter, men I har vel allerede nu en eller anden kontakt til jeres nye bosted. -Lokalavis, arbejdsplads, supermarked eller lignende.

Gode, sunde blandingshvalpe er almindeligvis ret efterspurgte, men hvis man er førstegangskøber, så vil man måske gerne have muligheden for at søge råd og vejledning hos opdrætteren (dig) i de første måneder efter købet.

--Måske er der lige netop en familie eller to, der går og leder efter en labradorblandingshvalp i det område, som I flytter til. Det ville da være ærgerligt først at finde ud af det om et par måneder.

Men hvor mange hvalpe var der i kuldet? har I slet ikke fået solgt nogen?? Og vil I selv beholde én af dem?

Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 03-02-04 19:06

Grunden til at jeg ikke har sat dem til salg derovre (jylland) -endnu- er simpelthen at jeg helst vil være fri for at skulle levere, hvor de henvendelser fra jylland jeg har haft, har været intr. i.
Jeg har så sagt nej til at sælge hvis de ikke ville komme over og se hvalpen først, også så jeg kunne se dem an...
Jeg regner med at sætte hvalpene i lokalavisen denne uge herovre, indtil videre har de kun været rundt omkring på nettet.

Der var 11 hvalpe i kuldet, så der er solgt et par stykker, vi beholder selv 2.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-02-04 14:49

Jeg kan godt sætte et par sedler op i supermarkeder her i Ballerup hvis du er interesseret? Du kan jo selv skrive teksten her i tråden. Så kopierer jeg den og printer den ud. Ballerup er jo ikke så langt fra Møn (hvis man har bil).

Jeg har tid til at køre rundt med sedler på lørdag, så jeg skal bare have teksten senest fredag eftermiddag. Jeg er kun på Kandu om eftermiddagen.

Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 04-02-04 20:03

Meget gerne
Det ville være superlækkert.
Nej Ballerup er ikke så langt fra Møn igen, 3 af hvalpene er solgt til Holbæk, Hvidovre og Tåstrup... Så de kommer lidt omkring..

Annoncen er lige her;

Dalmatiner/Labrador hvalpe
Kun tæver tilbage, 2 sorte og 2 brune med hvide aftegn. Meget kønne og glade hunde. Født 10/12-03, klar til afhentning nu.
Bliver super familie hunde. Vant til andre hunde og heste, ormekure og dyrlægetjek ok. Sundhedsattest medfølger. De har fået klippet negle, og prøvet at være lidt udenfor, og er i det hele taget nusset og puslet om, siden de var helt små. Billeder kan mailes. Begge forældre haves og kan ses. Der medfølger hvalpepakke. Sælges udelukkende til gode hjem med have.

Pris 2000,-

Mail: Birkemosegaard@hotmail.com
Tlf; 26 15 27 45

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-02-04 14:33

Okay, så har jeg lavet 4 sedler som jeg i morgen sætter op i Prima, Iso, Føtex og Netto.
Så får vi se, hvad der sker...

Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 06-02-04 17:44

Ok, mange tak skal du have.
Jeg smider lige en lille besked herinde når de er solgt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-02-04 17:16

Hej, Mir. Hvordan går det med de søde små? Er de rejst hjemmefra? Har I fundet gode hjem til dem, eller flytter I til Jylland med 6 hvalpe?

Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 23-02-04 08:03

Hej Birgitta

Jeg har fundet hjem til 3 af dem, mangler til en, men der kommer nogen her i løbet af ugen og kigger på hende

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-02-04 13:32

Hurrah. -Så kan I snart tænke på at flytte. Er der nogen, som er kommet til Ballerup?

Kommentar
Fra : 4Mir

Dato : 23-02-04 13:47

Nej dog ikke, de er pænt fordelt ud over hele danmark ellers, en enkelt til Silkeborg, ellers på sjælland resten af dem. Men tak fordi du hængte annoncen op alligevel