/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
halsbånd
Fra : heidi
Vist : 1440 gange
100 point
Dato : 05-04-02 09:06

Endnu et spørgsmål da jeg fik så mange gode svar på det sidste
Jeg har købt et halsbånd til min hund ( han er en balnding af en dansk svensk gårdhund og en tysk jagt terrier og han er ca 9 uger ) problemet er at han klør sig helt vildt ved halsbåndet og jeg kan ikke se nogle lopper. så mit spørgsmål er - halsbåndet er af nylon kan det være derfor ? er det bedre med et læderhalsbånd ?
samtidig vil jer lige spørge hvornår er det en hund skal vaccineres ?
mange kærlige hilsner
Heidi og Max

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-04-02 08:15

"heidi" <heidi.news@kandu.dk> wrote in message news:I_br8.8059
og han er ca 9 uger ) problemet
> er at han klør sig helt vildt ved halsbåndet og jeg kan ikke se nogle
> lopper.

Han har jo kun haft det på få dage, han skal vænne sig til det. Min hund har
i øvrigt aldrig halsbånd på indendøre, da han jo kunne hænge fast i et eller
andet mens jeg ikke er hjemme.

:Pia

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 05-04-02 08:13

"heidi" <heidi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:I_br8.8059$567.463722@news000.worldonline.dk...
> Endnu et spørgsmål da jeg fik så mange gode svar på det sidste
> Jeg har købt et halsbånd til min hund ( han er en balnding af en
dansk
> svensk gårdhund og en tysk jagt terrier og han er ca 9 uger )
problemet
> er at han klør sig helt vildt ved halsbåndet og jeg kan ikke se
nogle
> lopper. så mit spørgsmål er - halsbåndet er af nylon kan det være
derfor
> ? er det bedre med et læderhalsbånd ?

Jeg har altid selv kun brugt læderhalsbånd til mine hunde .. idet jeg
anser disse nylonhalsbånd som værende unaturlige og foretrækker selv
at have læder ctr. nylonurrem på huden .. og alt tvivl skal jo komme
hunden tilgode .. ergo har jeg altid brugt vil altid bruge
læderhalsbånd ..

> samtidig vil jer lige spørge hvornår er det en hund skal vaccineres
?

Din hund skal vaccineres første gang når han er 12 uger og igen en
måned senere hvor han også bliver chippet .. derefter revaccineres
hunden en gang årlig ..

Til lykke med vovsen ..

mvh Ami
> mange kærlige hilsner
> Heidi og Max
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : heidi

Dato : 05-04-02 09:45

Tak for svaret Anne-Marie Prange Madsen.
Jeg vil prøve at give ham et par dage mere med dette halsbånd og hvis det bliver ved med at drille ham så køber jeg et læderhalsbånd til ham.
Mvh Heidi og Max

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-04-02 10:07

Fri, 5 Apr 2002 09:13:09 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:
>"heidi" <heidi.news@kandu.dk> skrev...

>>samtidig vil jer lige spørge hvornår er det en hund skal vaccineres

>Din hund skal vaccineres første gang når han er 12 uger og igen en
>måned senere hvor han også bliver chippet .. derefter revaccineres
>hunden en gang årlig ..

Hvert 2. år er rigeligt! Chippes skal den kun,
hvis den ikke er tatoveret.

Min erfaring er, at nylonhalsbånd kan "klippe" pelsen af,
hvor det sidder. Men mine hunde går aldrig med halsbånd inden døre!

--
Med venlig hilsen webdesigner@sonpet.com fjern de 3 *
Sonja http://www.sonpet.com
-
Den som kun ta´r spøg for spøg og alvor kun alvorligt,
han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.
Piet Hein
-

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-04-02 10:14

"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:a4qqaucosifrldbd8adp1t4cip29sbbcm8@4ax.com...
> Fri, 5 Apr 2002 09:13:09 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:
> >"heidi" <heidi.news@kandu.dk> skrev...
>
> >>samtidig vil jer lige spørge hvornår er det en hund skal
vaccineres
>
> >Din hund skal vaccineres første gang når han er 12 uger og igen en
> >måned senere hvor han også bliver chippet .. derefter revaccineres
> >hunden en gang årlig ..
>
> Hvert 2. år er rigeligt!

OK hvor tit du lader dine hunde vaccinere er op til dig min hund får
nu som alle mine andre hunde har gjort deres almindelige og deres
rabiesvaccinationer en gang om året .. ganske som min dyrlæge
anbefaler ..

Smil fra Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-04-02 10:17

"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:a4qqaucosifrldbd8adp1t4cip29sbbcm8@4ax.com...
> Fri, 5 Apr 2002 09:13:09 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:

Chippes skal den kun,
> hvis den ikke er tatoveret.

Ja naturligvis men det er nok de færeste blandingshvalpe der er
tatoveret når man køber dem ..

MVH Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-04-02 10:24

Fri, 5 Apr 2002 11:14:27 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:
>"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev...

KLIP...vaccination

>>Hvert 2. år er rigeligt!

>OK hvor tit du lader dine hunde vaccinere er op til dig min hund får
>nu som alle mine andre hunde har gjort deres almindelige og deres
>rabiesvaccinationer en gang om året .. ganske som min dyrlæge
>anbefaler ..

Jamen det gør alle hunde altså ikke Ami! Nogle dyrlæger siger
endda hver 3. år! Sverige siger hvert 4. år!
Jeg vil dog skynde mig til dyrlæge, hvis jeg hører om hundesyge i mit område.

--
Med venlig hilsen webdesigner@sonpet.com fjern de 3 *
Sonja http://www.sonpet.com
-
Den som kun ta´r spøg for spøg og alvor kun alvorligt,
han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.
Piet Hein
-

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-04-02 10:28

Fri, 5 Apr 2002 11:17:14 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:
>"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev...

>>Chippes skal den kun,
>>hvis den ikke er tatoveret.

>Ja naturligvis men det er nok de færeste blandingshvalpe der er
>tatoveret når man køber dem ..

Ups...hehe

--
Med venlig hilsen webdesigner@sonpet.com fjern de 3 *
Sonja http://www.sonpet.com
-
Den som kun ta´r spøg for spøg og alvor kun alvorligt,
han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.
Piet Hein
-

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-04-02 11:54

"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:i4rqau0q49id4k56ks6ldumm6tm7jk2usd@4ax.com...
>
> Jamen det gør alle hunde altså ikke Ami! Nogle dyrlæger siger
> endda hver 3. år! Sverige siger hvert 4. år!
> Jeg vil dog skynde mig til dyrlæge, hvis jeg hører om hundesyge i
mit område.

Muligt men hvad andre hunde bliver er jeg sådan set lige glad med ..
for at min(e) hunde kan komme med over grænsen kræves at
rabiesvaccinationen ikke er mere end et år gamle .. og vedr. træning
af hunden samt for at hunden kan komme i pension kræves også at alm.
vaccinationer ikke er over et år gamle . .derfor er det i al fald for
mig vigtigt at mine hunde/min hund har vaccinationerne i orden .. .

Smil fra Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-04-02 12:19

Fri, 5 Apr 2002 12:54:26 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:
>"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev...

>>Jamen det gør alle hunde altså ikke Ami! Nogle dyrlæger siger
>>endda hver 3. år! Sverige siger hvert 4. år!
>>Jeg vil dog skynde mig til dyrlæge, hvis jeg hører om hundesyge i
>>mit område.

>Muligt men hvad andre hunde bliver er jeg sådan set lige glad med ..
>for at min(e) hunde kan komme med over grænsen kræves at
>rabiesvaccinationen ikke er mere end et år gamle .. og vedr. træning
>af hunden samt for at hunden kan komme i pension kræves også at alm.
>vaccinationer ikke er over et år gamle . .derfor er det i al fald for
>mig vigtigt at mine hunde/min hund har vaccinationerne i orden .. .

Nu var det jo altså ikke rabiesvaccination, vi talte om vel!
Ikke alle pensionater er så hysteriske mere. Man kan altså
også vaccinere for meget!

--
Med venlig hilsen webdesigner@sonpet.com fjern de 3 *
Sonja http://www.sonpet.com
-
Den som kun ta´r spøg for spøg og alvor kun alvorligt,
han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.
Piet Hein
-

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-04-02 12:23

"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:qt1rausrc3mehostka31qpq5dos6je255s@4ax.com...

> Nu var det jo altså ikke rabiesvaccination, vi talte om vel!
> Ikke alle pensionater er så hysteriske mere. Man kan altså
> også vaccinere for meget!

Den DCH klub jeg er medlem af kræver alm. vaccinantion der ikke er
over et år gammelt og det gør min hundepension heldigvis også og
begges krav passer mig fint, da jeg alligevel skal have disse ting i
orden for at kunne få hunden(e) med over grænsen og fordi jeg gerne
vil beskytte mine hunde mest muligt og jeg betaler gerne for
vaccinationer og helbredstjek en gang om året ..

MVH Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-04-02 15:44

Hej Heidi og Max!

Jeg har også en hvalp, der er begyndt at bruge halsbånd. Til at begynde med
kløede hun sig også voldsom. Jeg tror det er fordi det for hvalpen er noget
nyt generende de får om halsen, og så varmen der vil opstå.

Hun er nu 4 måneder, men bruger ikke halsbånd længere, men sele.
Ved dyrlægen købte jeg en sele til hende. Den ligner en kattesele, men er
til hunde.
Den gør at de ryk hunden får nu ikke er i hale og ryg, men ved hele brystet.
Jeg syntes en sele er bedre end et halsbånd.

Mange hilsner
Ena.

NB. jeg gav 70 kr. for selen, den et nr. størrer koster 85 kr.

"heidi" <heidi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:I_br8.8059$567.463722@news000.worldonline.dk...
> Endnu et spørgsmål da jeg fik så mange gode svar på det sidste
> Jeg har købt et halsbånd til min hund ( han er en balnding af en dansk
> svensk gårdhund og en tysk jagt terrier og han er ca 9 uger ) problemet
> er at han klør sig helt vildt ved halsbåndet og jeg kan ikke se nogle
> lopper. så mit spørgsmål er - halsbåndet er af nylon kan det være derfor
> ? er det bedre med et læderhalsbånd ?
> samtidig vil jer lige spørge hvornår er det en hund skal vaccineres ?
> mange kærlige hilsner
> Heidi og Max
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-04-02 15:49

Hej Heidi.

Tillykke med vovse.
Som Pia også skriver, skal du nok lige gi' din hund en change for at vænne
sig til at gå med halsbånd.
Vores hund ( en "hel" D/S gårdhund ) Har et nylon halsbånd, men jeg
overvejer at købe et i læder, for han har også en tildens til at klø sig, så
måske kunne det hjælpe.

Ang vaccinationer, vil jeg lige som Ami, 12 uger, 16 uger, og så en gang om
året, det er også hvad jeg er blevet anbefalet, hvilket jeg klart vil følge.
Faktisk blev Nicki også vaccineret da han var 9 uger, og grunden var, at han
skulle starte på hundetræning da han var 10 uger, og de krævede at alle hund
havde den første vaccinatino, men det er ikke nødvendigt hvis ikke de skal
starte til træning så tideligt.

Held og lykke med ham.

mange hilsner fra
Bolette og Nicki

Kommentar
Fra : heidi

Dato : 06-04-02 20:44

tusinde tak for jeres svar - er der mon nogen af jer der ved hvornår det er bedst at starte til hunde træning og hvad det koster
knus fra Heidi Og Max

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-04-02 18:07

Fri, 5 Apr 2002 13:22:30 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:
>"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev...

>>Nu var det jo altså ikke rabiesvaccination, vi talte om vel!
>>Ikke alle pensionater er så hysteriske mere. Man kan altså
>>også vaccinere for meget!

>Den DCH klub jeg er medlem af kræver alm. vaccinantion der ikke er
>over et år gammelt og det gør min hundepension heldigvis også og
>begges krav passer mig fint, da jeg alligevel skal have disse ting i
>orden for at kunne få hunden(e) med over grænsen og fordi jeg gerne
>vil beskytte mine hunde mest muligt og jeg betaler gerne for
>vaccinationer og helbredstjek en gang om året ..

Jo men hvad du gør, bl.a. for at rejse med din hund, er én ting,
noget andet er kategorisk at sige/skrive at alle hunde SKAL
vaccineres og rabiesvaccineres hvert år, er en anden ting!

--
Med venlig hilsen webdesigner@sonpet.com fjern de 3 *
Sonja http://www.sonpet.com
-
Den som kun ta´r spøg for spøg og alvor kun alvorligt,
han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.
Piet Hein
-