/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Definér - Trådløst Internet (FWA)
Fra : The_Denster
Vist : 490 gange
50 point
Dato : 29-01-04 15:35

Som distributør af FWA-løsninger skal jeg nu én gang for alle have slået et væsentligt spørgsmål fast!

Når jeg taler om Trådløst Internet (FWA - Fixed Wireless Access) så taler jeg om installation af Professionelle Trådløse Internetforbindelser til virksomheder, boligforeninger, og lign...

Men jeg lægger hurtigt mærke til at der er delte meninger om hvad begrebet FWA egentlig er...

Nogle mener at der er tale om:

- En trådløs forbindelse fra én hjemmecomputer til en anden...
- En privat trådløs Internetforbindelse...
- Et trådløst lokalt netværk, internt i en virksomhed...

Andre mener at FWA blot er en overordnet betegnelse for alle ovennævnte (vidt forskellige) produkter...

Hvad er FWA egentlig, og hvor kan man handle de forskellige produkter henne, både som privatpersom og som virksomhed?

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg vil optimerer min forretning til at blive så brugervenlig og have så bredt et udvalg af produkter inden for TRÅDLØST INTERNET som overhovedet muligt. Det hænder desværere at mine kunder misforstår hvad det er jeg reelt tilbyder i min forretning.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 29-01-04 15:51

FWA (som f.eks. Sonofon tilbyder) er parabol til parabol forbindelse. De to punkter skal kunne "se" hinanden. WLAN (Wireless Lokal Area Network) er "bare" radiobølger på korte afstande (max. 100 m.).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 20:59

Hejsa
Ifølge IT ordbøger så er FWA

[citat]

FWA
Fixed Wireless Access.
En fast tråløs forbindelse. F.eks. til Internettet for en antenneforening, en landmand langt væk fra gode kabler i jorden eller lignende.

Kilde: http://www.praestkjaer.dk/dk/index.html

[citat]

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 21:02

Upsss! Der smuttede rammerne vist
Ellers er der jo også (men dem har du sikkert kigget igennem)
http://www.google.dk/search?q=Fixed+Wireless+Access&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-04 18:08

Hvad med at lukke dit spørgsmål (ditto slukke lyset på toilettet, når du er færdig)?
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Kommentar
Fra : The_Denster

Dato : 10-02-04 02:25

CLAN > Det ville jeg meget gerne, men synes du selv jeg har fået svar på spørgsmålet?

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 17-03-04 21:50

FWA er kort sagt, en forbindelse fra ISP's antenne til en Ínet. slutbruger, via en lille antenne som monteres hos brugeren. Antennen kan indeholde et modem, og der findes andre modeller hvor modemet placeres inden for hos kunden. Denne type inet, anvendes når brugeren bor uden for kabelnettet. Sonofon har forsøgt sig på området, men uden den store succes.(de har vist droppet privat kunderne på området). Den helt store udbyder til private er ARROW NET. Om slutbrugeren er en virksomhed eller private, har ikke noget med begrebet at gøre.
ISP(internet service provider), skal have licens fra staten for at sætte sådan en forbindelse op.
Se disse links http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=128952828
http://www.internetkvalitetsguide.dk/Results.asp

Mvh Micjo