/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Glukomannan og loppefrøskaller???
Fra : mizz86
Vist : 2245 gange
80 point
Dato : 29-01-04 12:37

Er der nogle som har prøvet disse to produkter og/eller ved hvor man kan købe dem...? og muligvis hvad de koster?
Jeg har hørt at glukomannan skulle give en god mæthedsfølelse, og derfor være en god hjælp til slankekuren.. Desuden skulle de heller ikke have de helt store bivirkninger!

Knuz

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 02-02-04 11:43

Loppefrøskaller har jeg set i Føtex og Matas. De giver en god mæthedsfølelse og hjælper fordøjelsen. Jeg bruger ca. 1 spsk loppefrøskaller på yoghurt sammen med müsli etc. De smager ikke af noget særligt, og kan også bruges sammen med yoghurt uden andet drys. Du kan læse mere om loppefrøskaller på NetDoktor: http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/matasloppefroe.htm

Det eneste jeg ved om glukomannan er, at det var i noget vingummi, som forleden blev forbudt pga. kvælningsfare - http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=303820 - men om det havde noget med lige det tilsætningsstof at gøre, ved jeg ikke. Jeg tror, at det mest var størrelsen på slikket, som gav problemer.

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 03-02-04 11:59

Hejsa.

Loppefrø er ret godt. Det mærke der hedder HUSK kan få selv den mest trætte mave til at fungere. Det har også en kolesterolnedsættende virkning + at det jo bidrager til mæthedsfølelse. Kan varmt anbefales.

Helle

Kommentar
Fra : Elmark

Dato : 21-05-04 16:18

Loppefrøskaller også kaldet hørfrø skal spises knuste. I hel stand har de ingen virkning da vores fordøjelsessystem ikke kan bryde igennem skallen. Helsekostbutikker (f.eks. helsam) sælger dem i knust stand, men ellers kan de knuses i en kaffekværn. (ikke i en foodprocessor). Man kan lave små kiks af hørfrø ved at blande knuste hørfrø med vand og salt til en konsistens i nærheden af tyk havregrød. Dejen ligges på bagepapir i klatter og bages til de er udtørret. De bliver først sprøde når de køler af. Smager godt med smøreost på. Glukomannan ved jeg desværre ikke noget om...