/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
politihesten
Fra : thes
Vist : 2200 gange
120 point
Dato : 28-01-04 23:45

Hej er der nogel der ved info om politihestene her i Dk.
det er ikke meget man kan se på nettet.
Mvh Thes

Kommentar
Fra : giraffenshale

Dato : 31-01-04 17:18

hmm mener at det var den 21 juli 1997 at der igen blev genindført politiheste i dk. Først som et forsøg med 6 medlemmer - 4 danske betjente og 2 svenske politiheste. I dag er der vist ca. 16 heste, som holder til i den gamle politistald på Christiansborg.

Før 1997 havde der ikke været politiheste i hovedstaden i over 25 år. (blev nedlagt den 20. juni 1973).

Politis Rytteriafdeling som det hedder, varetager dagligt eskorte af livgarden, patrulje i Københavnsgader, kirkegårde og i parker mv. Samt uddannelse af heste og ryttere. Hestene deltager desuden ved ambassadørmodtagelser, eftersøgning af forsvundne personer, fodboldkampe og andre sager. De fungere som nærpoliti og er sammenlagt med Politihundesektionen.

Det er ikke alle heste kan blive politiheste.
Det kræves et roligt sind, god fysik, evnen til at kunne omstille sig og ikke mindst, en god psyke.
Når hestene er udtjente, prøver politihestenes venner (som også har en hjemmeside) at finde nye hjem til de tidliger politiheste.

Skriv endelig hvis du vil vide noget mere konkret.
Giraffen

Kommentar
Fra : thes

Dato : 31-01-04 21:37

Hej Giraffen og tak for dit svar.. jeg ha fået lidt info her og der ...alt dette er lagt ind på min hjemmeside http://www.coolhorses.dk/politi.htm
Det du selv lige har sagt/skrevet ville også komme til og står derr, hvis der er mere du vil tilføre må du meget gerne skrive det..

Mvh Thes

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-02-04 22:55

jeg synes, du skal maile direkte til politiet eller politihestens venner og fortælle, at du er interesseret i at vide mere.
For det er godt nok ikke meget, der er offetligt tilgængeligt - ihvertfald har de gemt det godt! Jeg brugte en times tid på at lede efter noget her den anden morgen, men jeg fandt så lidt at jeg ikke ville skrive til dig.

jeg kan huske, at der var et hesteblad med en artikel engang... var det mon Landsbladet Hest?

Mvh Christina

Kommentar
Fra : thes

Dato : 02-02-04 01:22

Hej skingur ja du siger noget,,jeg vil prøve og se om der ikke skulle være noget i det politiblad der kommer..der har været noget der en gang efter eu-topmøde i Sverige.. men det var meste om hestene der over..og lidt her hjemme fra..men jeg vil lad dette spøgsmøl stå her lidt i nu..men mange tak for hjælpen..:)

Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 28-02-04 17:30

jeg kan se at du har fået et par svar på dit spørgsmål, jeg ved ikke så meget om politihestene, andet end hvordan de bliver trænet... så hvis det har interresse så skriv endeligt.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-02-04 19:17

UNDSKYLD til thes at jeg misbruger spørgsmålet!!!

Jannie, tippet med nælder og tidsler til drægtige hopper...har du noget dokumentation for det?
Har du selv ponyer/heste?
jeg har islænder + shetlænder

mvh Christina (klik på mit "skingur" navn og få link til min hjemmeside!)

Kommentar
Fra : thes

Dato : 28-02-04 19:49

hej jannie73 ja hvis du vil give info som jeg må bruge på min hjemmeside vil jeg meget gerne høre det..

Accepteret svar
Fra : jannie73

Modtaget 120 point
Dato : 29-02-04 01:17

Du må gerne bruge hvad du kan på din hjemmeside.
Hestene bliver trænet med lyd...
Sådan at der i starten af deres træning er lidt lyd, såsom plastik, og de lærer hestene at det er ok at gå på alt slags underlag, presenninger,mv. når de har vænnet sig til det og går pænt bliver der skuet lidt op for lyden.
Der er også trommer, folk der klapper, råber og sådan noget på banen som hestene skal gå forbi, indtil de accepterer det. De rider også rundt i byen under træning, for at give hestene en god grunduddannelse før de skal ud og arbejde rigtigt.
når de har gennemgået diverse ting kommer de med en ældre og mere erfaren hest på arbejde.
Jeg håber at du kan bruge noget af det.
Hilsen Jannie

Godkendelse af svar
Fra : thes

Dato : 29-02-04 10:44

Tak for svaret jannie73.

Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 29-02-04 16:33

selv tak
jeg er bare glad for at kunne hjælpe.
Hilsen jannie