/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
krykker...
Fra : pipzi
Vist : 4599 gange
100 point
Dato : 28-01-04 21:55

Der skulle vel ikke lige være en af jer søde brugere som ligger inde med et par krykker som de ikke bruger ? Og som de kan undværre de næste to-tre mdr, eller som jeg evt kan købe billigt ?

Jeg har desværre været nød til at aflevere mine tilbage, og står lige nu og mangler nogle, da mit knæ igen er begyndt at gå af led meget ofte. Så derfor mangler jeg disse til at støtte mig på. Så hvis nogen har, eller har en ide om hvor man måske kan købe nogen henne til ikke alt for høj pris, vil jeg blive meget glad.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 21:57

Hvor i landet kommer du fra??

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 28-01-04 21:59

Jeg bor i Århus

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-01-04 22:02

hej Pipzi

din lokale hjælpemiddelcentral skal hjælpe dig gratis, spørg på Århus sygehus de skal henvise dig

mvh
Per

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 22:03

Måske har jeg nogle i laden men er fra Næstved *s* Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-04 22:22

Dem du har lånt og afleveret på hosp. kan du nok ikke låne igen. Men kommunen har en hjælpemiddel-central som kan låne dig nogle.
http://aarhuskommune.cabocomm.dk/portal/borger/handicappede/hjaelpemidler?_kontaktaak=true
http://aarhuskommune.cabocomm.dk/portal/borger/handicappede/raad_vejledning
Emesen.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 28-01-04 22:26

sunowich

Hvis du har nogle liggende, som du vil af med, og som er i en ordenlig stand, skal jeg nok betale portoen.

Jeg har søgt århus kommune, men det tager en krig før de beslutter sig, og da jeg ikke skal bruge dem pernament, er det svært at gå.

Jeg har ikke lånt fra hospitalet, men fra min tidligere kommune...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 22:31

Giv mig din mailadresse så kigger jeg efter dem i morgen og ja de er da ud af aliumilium så skal jeg nok kontakte dig Mvh Sune

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 28-01-04 22:34

suno, du kan skrive på lone_marie@yahoo.dk

Vil blive meget glad hvis du har dem liggende. Skal du have noget for dem, eller skal jeg bare betale portoen..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 22:37

Altså jeg ville da blive vældig glad for at få dem igen når du er færdig med dem (nu skal jeg jo lige finde dem på de 350 kvadratmeter lade )og jeg skal nok sende dem bare du betaler portoen frem og tilbage *S* Mvh Sune

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 28-01-04 23:04

Jeg mener bestemt, at man kan leje nogle i Matas. Det er igen de svage besparelserne går ud over. Der sker jo ikke noget ved at prøve. Det med gratis udlån er en saga blot. Taler af erfaring.
Torben

Kommentar
Fra : LazyPravda

Dato : 28-01-04 23:29

Med hensyn til hjælpemidler fra kommunen er der en bagatel-grænse, Den har tidligere ligget ved 400 kr (er måske reguleret lidt siden)., og da en albuestok ikke koster over 400 kr. betyder det at man skal betale den/dem selv.

Du kan som regel købe dem hos Matas for ca. 150 kr. stykket, jeg tror ikke de lejer dem ud.

Et andet forslag: Kontakt en lokal fysioterapi-klinik, og spørg om du kan låne/leje et par albue-stokke hos dem, eller evt. købe. Det er helt sikkert billigere, og de vil sikkert gerne hjælpe dig. Det må da være billigere end at skulle betale porto fra Næstved. (Har selv en klinik, men på Sjælland, så det er jo lidt upraktisk).

Hvis du ikke ved hvor der er en fysioterapi-klinik, så søg på "Klinik for Fysioterapi", som klinikkerne som regel hedder.

Held og lykke LazyPravda

Kommentar
Fra : LazyPravda

Dato : 28-01-04 23:30

Med hensyn til hjælpemidler fra kommunen er der en bagatel-grænse, Den har tidligere ligget ved 400 kr (er måske reguleret lidt siden)., og da en albuestok ikke koster over 400 kr. betyder det at man skal betale den/dem selv.

Du kan som regel købe dem hos Matas for ca. 150 kr. stykket, jeg tror ikke de lejer dem ud.

Et andet forslag: Kontakt en lokal fysioterapi-klinik, og spørg om du kan låne/leje et par albue-stokke hos dem, eller evt. købe. Det er helt sikkert billigere, og de vil sikkert gerne hjælpe dig. Det må da være billigere end at skulle betale porto fra Næstved. (Har selv en klinik, men på Sjælland, så det er jo lidt upraktisk).

Hvis du ikke ved hvor der er en fysioterapi-klinik, så søg på "Klinik for Fysioterapi", som klinikkerne som regel hedder.

Held og lykke LazyPravda

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-04 01:08

Hvis du kommer til Horsens, eller kender nogen der kører den vej, kan du sagtens få nogen af mig.
Men du bor måske ikke i Århus syd?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 29-01-04 09:26

palle, nej jeg kommer ikke lige sådan til Horsens, men som skrevet jeg betaler gerne portoen, så det er ikke noget problem. Jeg bor ikke i Århus syd nej...

Og ladyPravda, kan man købe krykker hos Matas ?? Er du sikker på det, for det vil jeg da lige have undersøgt så. En lokal fys klinik, de låner normalt ikke ud, det gjorde de i hvert fald ikke i Sønderjylland. Men jeg må se hvad jeg kan finde ud af.

Palle, du må meget gerne lige skrive mail til mig, på mailen jeg skrev tidligere oppe, så kan vi lige finde ud af noget,e ller hvis Sune får fundet sine

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 29-01-04 09:27

Palle, ellers sidder jeg lige og kikker, en billet til Horsens er ikke vildt dyr, så ellers kan vi godt finde ud af noget der, at jeg tager toget derned.

Kommentar
Fra : LazyPravda

Dato : 29-01-04 20:07

Man kan købe krykker hos Matas i vores by, så mon ikke også i Århus, og man kan også købe eller leje dem hos fysioterapi-klinikken i vores by. (kr. 145,- pr. stk)
Venlig hilsen LazyPravda

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-04 01:53

Hejsa ja undskyld jeg ikke reagerer før nu Jeg kan sku ikke finde krykkerne men kan se at du kan få nogle andre såe det da heldigt God Bedring Mvh Sune.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-04 23:13

Skal du ikke have lukket dit spørgsmål ?? Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 01:56

Hvordan kan det være man bruger andres tid uden at gide at svare ??? Underligt Mvh Sune

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 14-02-04 08:31

Så længe jeg ikke har fået nogle endnnu, så vil jeg ikke lukke spørgsmålet, og jeg har ikkeset at der er kommer svar til mig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 11:14

Så sku du da ha sagt noget evt put link til denne side ind i et nyt spørgsmål og bare give det en smule point Og jeg troede sku da at du fik en aftale med en Mvh Sune

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 14-02-04 11:16

Sunowich

næh sune mange folk lover at gøre, men når det så gælder har man glemt det, har jeg ikke ret.

mvh
Per

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 14-02-04 11:21

Jeg har indtil nu lukket alle mine andre spørgsmål, så det gør jeg selvfølgelig også det her. Er i bare pointjægerere eller hvad ???

Jeg lukket det, når jeg har fundet et par krykker, ikke gør.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 14-02-04 13:48

pipzi

lad være med at kalde undertegnede og sune for pointjægere, jeg syntes sune har gjort hvad han kunne for at hjælpe dig er det så takken at blive beskyldt for at være pointjæger, tak for kaffe pipzi håber at du klare dig selv.

per

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 17-03-04 09:11

Tak for svaret pallebhansen.