/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Test bid.
Fra : Mordex
Vist : 5805 gange
10 point
Dato : 28-01-04 13:44

Hvor mange tons bider en rottweiler og en american staffordshire terrier med?

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 28-01-04 13:48

Rottweileren har vist det hårdeste bid af alle, ca 35 tons/cm2 jeg ved ikke med amerikaneren

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 14:01

Skulle der ikke være et komma mellem 3 og 5?????????

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 28-01-04 14:16

Hej Mordex.

Ved det ikke, men min Schäfer bider med 250 tons pr. mm2.

Vil du leje ham ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co., Aka "Killer"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-04 15:12

Og hvordan pokker mon man måler det??

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 28-01-04 16:41

Ovennævnte tal er forkerte.
En shæferhunds er på ca 50 kg/cm2 og en ulv ca. det dobbelte og det er kun ved kindtænder/molarer trykket er så stort.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-04 17:09

Og en ulv... Hvordan pokker mon man måler det??

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 17:18

Er det så ikke ca. 3,5 tons hos en rottweiler?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-04 17:46

Jeg MENER det faktisk! Hvordan måler man det??
Man må jo putte en slags måleapparat i munden på dyret, -almindeligvis er det vel noget med 2 plader, der registrerer hvor hårdt, de bliver presset sammen. Måske er det en slags kapsel, som man sætter på en af molarerne. Men hvad gør man så? Hidser man så dyret op, så det bider maximalt i raseri, eller stikker man bare dyret et kødben? Er det det vedvarende tryk, vi taler om, eller er det peak-point altså topbelastningen et kort øjeblik? Hvis ikke målingerne er foretaget under samme forhold, så kan de da ikke sammenlignes.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-01-04 18:31

->birgitta
Jeg aner ikke hvodan man kan måle det, men den med 50 kg/cm2 tror jeg ikke rigtig på, det må være for lidt.
Min schæferhan fik den ide, at han knuste selv lårbensknogler, han kunne ligge i meget lang tid, inden han fik den anbragt rigtigt mellem tænderne.
Når den var rigtig anbragt, begyndte han at glemme, så musklerne på siden af hovedet ligefrem stod ud som en kugle, og så sagde det knæk.
Min tanke går så på, at det må blive et væsentligt større tryk, da en kindtand jo ikke er meget mere end 1-2 cm2, og sådan en rørknogle går ikke i stykker, fordi man ligger 100 kg på den.
Hvor stort trykket kan blive??? tjaaa----jeg skal ikke have fingrene i klemme
Jeg har været figurent til IPO-træning, og min arm kunne godt få blå mærker af nogle hunde (de bed absolut ikke lige hårdt) på trods af ærmet.

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-01-04 19:02

rotten bider ca. 4X en krokkedille

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 19:07

Og hvor meget er det så?

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 05-02-04 00:10

Hej.

Min Schäfer bider 8 gange en krokodille og 11.150 gange en undulat.

Eifel & Co.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 10 point
Dato : 05-02-04 17:20

har ledt og ledt kan desværre ikke finde det stykke papir med fakts omkring bidetryk

leder videre

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 05-02-04 18:45

Ok. Tak.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 08-02-04 01:18

Tak for svaret rotw.

Du gav måske ikke et rigtigt svar, men jeg tror på dig, og håber at du skriver til mig (ved hjælp af et point) når du engang falder over dine fakts.

Jeg lukker dette spørgsmål for ikke at have for mange åbne på en gang.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-02-04 10:36

leder videre skal nok skrive når jeg finfer det

Kommentar
Fra : Mybber

Dato : 21-06-04 19:20

mener bestemt en rottweiler bider med et tryk på ca. 5 tons og ikke mere...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 17-12-04 22:39

En amerikansk bulldog har et kæbetryk på 20 tons.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-12-04 23:58

The Rotweiller dogs are called “the man stopper,” according to Jerone because they will “knock you down, because they weigh 100 plus pounds and have 2, 800 pound bite per square inch

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 00:20

pit bull 3800 pound bite per square inch
Rotweiller 2, 800 pound bite per square inch

att:Eifel Schäferen kommer ikke i nærheden af de 2 overstående (der er en grund til at en figurent bruger ekstre beskyttelse når det er at en rotwielleren. skal bide i et ærme) i forhold til Schäferen
det vil hvilken som helst figurent som træner Schäferen og rotweiler (politihundeforeningen)

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 19-02-08 14:59

Hej Rotw.

Har selv trænet - og træner - i Dansk Politihundeforening. Igennem de sidste 8 år, har jeg aldrig nogensinde set, at en bidefig. anvender et andet ærme / ekstrabeskyttelse, når det er en rotte der bider. En bidefig. kan have svært ved at stå fast når der kommer en 60 kg.´s rotte, set i forhold til en 45 kg. Schäfer - men det er også alt.

Så det er noget forvrøvlet usandt nonsens, du der skriver.

Eifel & Co.