/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
tørfoder eller dåsemad
Fra : heidi
Vist : 940 gange
50 point
Dato : 03-04-02 15:48

Jeg har lige fået den kæreste hundehvalp og jeg er lidt i tvivl. Lige for tiden får den hvalpe tørfoder blandet med vand, men jeg er lidt i tvivl om den også må få dåsemad , selvfølelig beregnet til hvalpe ?
Hilsen Heidi

Accepteret svar
Fra : shub

Modtaget 60 point
Dato : 03-04-02 16:09

Tillykke med doggi
Det nemmeste svar ville jo være at sige at du skulle tale med dyrlægen når hunni skal vaccineres. Men jeg vil absolut anbefale tørfoderet som du bruger nu. Det vigtigste er ikke at blande for meget, det der dens mave ikke klar til endnu. Tjek lige at der er de forskellige vitaminer i, som en hund har brug for, hvilket du kan læse dig til, da der er lavet mange bøger om emnet.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-04-02 16:41

"heidi" <heidi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YGDq8.7261$iY5.410360@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige fået den kæreste hundehvalp og jeg er lidt i tvivl.
Lige
> for tiden får den hvalpe tørfoder blandet med vand, men jeg er lidt
i
> tvivl om den også må få dåsemad , selvfølelig beregnet til hvalpe ?
> Hilsen Heidi

Du skal ikke give din hvalp eller for den sags skyld voksne hund
dåsemad ,, det er det dyreste og tungeste vand du overhovedet kan
slæbe hjem og hunden har slet ikke godt af det .. endvidere skal du
huske på at tørfoder har en tandrensende effekt .. hvor gammel er
hvalpen og hvorfor får den tørfoderet opblødt i vand ..det har mine
aldrig fået, de har fint kunne klare tørfoderhvalpekuglerne selv lige
efter de er kommet hjemmefra ..

MVH Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-04-02 18:35

On Wed, 03 Apr 2002 13:47:32 GMT, "heidi" <heidi.news@kandu.dk> wrotd:

>Jeg har lige fået den kæreste hundehvalp og jeg er lidt i tvivl. Lige
>for tiden får den hvalpe tørfoder blandet med vand, men jeg er lidt i
>tvivl om den også må få dåsemad , selvfølelig beregnet til hvalpe ?
>Hilsen Heidi

Som Ami også skriver så er der meget vand i dåsefodder ! desuden er
det spild af penge og usundt for alle hunde at spise dåsefodder ! prøv
at læse på dåsen så vil du se at der er masser af biprodukter
"maskinudbenet affald" i hvis man giver sin hund den slags så svarer
det til at vi andre skulle æde røde pølser fra netto hver dag ! og så
er det bare et spørgsmål om hvornår man bliver syg ! find hellere
noget kvalitets tørfodder , og det har også været diskuteret mange
gange men pris og kvalitet hænger altså sammen . Giv din hvalp det
bedste mad og du vil få den sundeste og gladeste hund .

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 03-04-02 20:45

Jeg er ening med Punisk the deed,
men vil gerne tilføje at selv om kvalitets tørfodder er dyre i indkøb så er det billigere i længden og hunden vil også have en mindre del afføring fordi den optager det meste af fodderet, til glæde for alle. Skulle der også være et lille uheld på gulvet er det nemmere at samle op hvis hunden får tørfodder, er det dåsemad "fy føj" så kan det være engang blæver der bare bliver tværet rundt når man forsøger at tørrer det op.

Venlig hilsen
kbdut

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-04-02 19:39

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en
meddelelse news:i9fmauo8uqierudrqd4c3debp4gdv4dldd@4ax.com...
> On Wed, 03 Apr 2002 13:47:32 GMT, "heidi" <heidi.news@kandu.dk>
wrotd:
>
find hellere
> noget kvalitets tørfodder , og det har også været diskuteret mange
> gange men pris og kvalitet hænger altså sammen . Giv din hvalp det
> bedste mad og du vil få den sundeste og gladeste hund .

Ja og helt sikkert er at de penge man bruger på kvalitetshundemad
henter man ind i sparede dyrlægebesøg og ditto regninger ..

MVH Ami

Kommentar
Fra : heidi

Dato : 03-04-02 20:57

tusinde tak for alle jeres gode kommentar - jeg tror nok jeg skal købe et andet mærke tørfoder ( det jeg bruger nu hedder doggi hvalpefoder ) jeg tror nok jeg har købt for billigt.
Alle jeg har talt med siger at der ikke er forskel på tørfoder, kun prisen - MEN i har alle overbevist mig om at jeg skal kikke lidt mere på indholdet af posen end på prisen.
TAK FOR HJÆLPEN !!!
Hilsen Heidi

Kommentar
Fra : mango

Dato : 04-04-02 08:06

ja hej Heidi køb foderet ved dyrlægen, det er dyrt men hunden æder ikke så meget, og pelsen bliver utrolig flot, jeg har oplevet at dyrene, hund eller kat får skæl og fedtet pels hvis man køber det billige foder. Held og lykke med "nuser hunden"
Hilsen
Mango