/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Karburator til Yamaha!
Fra : ThomasWedel
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 27-01-04 17:57

Til min Yamaha fs-1 4 gear har jeg et problem med min karburator! Er ikke sikker på hvad det er, men jeg mener det er en overløbsstuds som sidder i bundkaret! Problemet er at der drybber benzin der fra (ca. en dråbe hver 10ende sekund).... Jeg har prøvet at stramme den lille skrue som sidder helt i bunden, men det virker ikke. Hvad er problemet? Er det svømmeren?

PÅ forhånd tak

Kommentar
Fra : jimbo3

Dato : 27-01-04 18:09

Jeg vil tro at du skal lukke for benzinen når den holder stille for ellers render benzin ud ad overløbs studsen, men hvis det er når du køre, børe du nok rense din kaburator, altså skille den helt ad og gøre den helt ren. vh jimbo3

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-01-04 18:31

Det hedder ikke bundkaret, men svømmerhuset.
Den lille studs hvor det kommer ud, skal faktisk have en slange der føres til det fri. Det er for at der skal være normal-lufttryk over benzinen, og ikke det vaccum der ellers er inde hvor karburatoren får sin luft.
Hvis den slang bliver monteret og ført ovenud gennem gummimanchetten, kan benzinen ikke dryppe ud.
Men er afskæringsventilen defekt eller står åben på grund af skidt, vil det løbe ud rundt om svømmerhuset (som holdes af den store skrue i bunden)
Jeg kender udemærket problemet på FS1, hvis den står på en skrå støttefod, vil svømmeren bede om mere benzin, det er jo ikke knallertens skyld.
Problemet kan selvfølgelig løses ved at lukke for benzinen.
Den overløbs-studs kommer
Men ellers er der skidt i din afskæringsventil, eller den er defekt.
Afskæringsventilen (THansen kalder den indsugningsstuds nr.10101099) er den messingforskruning på karburatoren hvor benzinslangen går på.
Du kan godt skrue den af med en nr. 10 fastnøgle (brug den lukkede ende), medens karburatoren sidder på.
Så kan du rense afskæringsventilen med trykluft, men hvis du skiller den yderligere ad, så skal du bruge en pincet, til at fjerne låsen.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-04 09:29

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ThomasWedel

Dato : 21-05-04 13:06

Tak for svaret pallebhansen.