/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
film
Fra : 369874123
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 27-01-04 14:21

jeg har en film som jeg gerne vil havde brænt.
der er bare det lille problem at den fylder for meget på cden.
kan man dele en film op i flere dele. altså så jeg kan brænde den over på flere cder.
eller er der en anden mulighed.
på forhånd TAK!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 14:32

Ja det kan man godt jeg ved ikke lige hvad programmet hedder men det kan du sikkert finde i kattegorien film her på kandu Mvh Sune

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 27-01-04 14:46

ja du kan bruge windows moviemaker eller virtualdub..

mener det var et af de programmer jeg brugte..

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 27-01-04 15:06

>solgaard
hvordan bruger man det????????????????
jeg er noob til computer

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 29-01-04 21:52

Hvilken Film-Fil er det? Og hvor meget fylder filen? Hvor mange MegaByte er der på cd'en?
Du kan også prøve at komprimere det i Winzip.

1. Højreklik på Filen og tryk "Add to Zip"
2. tryk derefter "i Agree"
3. Så kommer der et lille felt hvor der står hvor du vil gemme Zip-filen, du skal bare trykke "add" fordi så lægger den sig på den samme placering.

Hilsen Botsy

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 30-01-04 13:54

>Botsy
kan man brænde en zip fil.
det er en film jeg skal kunne se på min dvd afspiller

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 30-01-04 13:55

>Botsy
kan man brænde en zip fil.
det er en film jeg skal kunne se på min dvd afspiller

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 30-01-04 13:57

filmen fylder 693 mb.
men når jeg vil brænde den i nero siger den at den fylder 1500 et eller andet mb

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 30-01-04 17:55

nååeh, jamen så køb nogen 700 mb cd-skiver, man kan nemlig ikke se Zip-filer på DvDafspillere..
Er det en "Philips" DvDafspiller?

Forresten De der cd-romer med 700 mb koster ikke mere end en 20'er.. :D

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 31-01-04 12:06

>BoTsY
ja ja jeg har 12 700 mb cder. men når jeg vil brænde filmen i nero siger den at den fylder 1500 et eller andet

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 31-01-04 12:24

Hvilket Windows har du? Hvis du har XP kan du:
højreklik på filen og sige Kopiér
Sæt den ind på Brænder drevet og oppe i venstre side står der så "Skriv filer til CD"
Så kommer der en Guide hvor du kan udfylde hvad CD-romen skal hedde osv.

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 01-02-04 13:39

ja jeg har xp men den siger det samme.
men hvis jeg ikke brænder den til en DVD fil så kan den godt være på cden

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 01-02-04 21:01

ja, men har du DvD brænder? Fordi hvis du har gør du jo bare det... :D

Hilsen Rasmus/Botsy

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 02-02-04 09:13

>BoTsY
har prøvet men da jeg satte den i min DVD afspiller kunne den ikke spille den.
jeg ved ikke om det er en DVD brænder. men jeg har før brændt en CD og den virkede fint.
nu er min demo tid til NeroVision Express 2 også slut.
er der et andet program der er lige så godt.
hilsen 369874123

PS. er det her hvad jeg skulle gøre.
jeg afmærkede filen.
trykkede "kopier til cd".
trykkede på en tig nede i højre hjørne. (en boble)
trykkede "skriv filer til cd"
trykkede "næste"

høber du kan hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : Bhlas

Modtaget 100 point
Dato : 21-03-04 21:56

Du kan lige så godt lade være med at høre på alt det andet du får at vide. Hvis den skriver noget som helst med en fejl, lige meget hvad det er, så er der ikke noget der hjælper. Jeg brænder selv cder hver dag ud, der skal bruges i en DVD-afspiller! -Jeg har min egen lille hjemmekiosk med det =) hehe ...
Men du skal bare købe nogen cder der er beregnet til en DVD-brænder!
De kan stort set købes alle de steder hvor du køber almindelige tomme cder !
Der er nemlig plads til ca 4 DVD film på sådan en cd, så hvis Nero skriver det samme så sku du ta at sælge din computer hehe ..
Men jeg garanterer i hvert fald for at det her er den eneste løsning ... Sad selv med akkurat det samme problem som dit engang.

Godkendelse af svar
Fra : 369874123

Dato : 22-03-04 09:02

Tak for svaret Bhlas.