/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvilket TV skal jeg købe og hvor?
Fra : returnee
Vist : 766 gange
70 point
Dato : 26-01-04 13:12

Hej med jer.

Jeg står nu i den situation at mit gamle 28" er ved at kradse af.
Jeg har i et stykke tid ledt med lys og lygte efter er rigtig godt 32" widescreen tv, men det er jo ikke nemt for en med et kun begrænset kendskab til emnet.

Jeg har f.eks set et Prosonic 32" 100 HZ WIDESCREEN TV i Bilka, men er meget i tvivl om kvaliteten. (vil gerne høre nogle for/imod)
Jeg har hørt at nogle af de billige 100 HZ TV ikke er særlig gode/skarpe, men har ingen ide´om hvilke det er.

Jeg vil meget gerne have nogle forslag til hvilket TV jeg skal købe og hvor der er et godt tilbud. Mit budget ligger på ca. 4000,- kr.

TV'et skal helst køre 100 HZ og have s-vhs indgang, da jeg ofte ser film fra pc'en.

Så har du set at der et sted er et vildt godt tilbud, så send et svar. Helst med links til forhandleren (ikke producenten).
Mvh Returnee

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-01-04 13:51

Med det prisniveau, 32" og 100 hz er du henvist til knaldtilbuddene. Husk på at INGEN, heller ikke Dansk Supermarked sliber uden vand. Du får hvad du betaler for.

Jeg ville personlig helst have en Sony kvalitets 50 hz'er end en bambus 100 hz'er (og vi taler ikke Bilka Sony, men rigtig Sony - selvom de er nogle satans skurke, når man skal have lortet lavet).

Men bevares er max 4000 kg budgettet, så står Prosonic'en altså rigtig fint. Med et ordentligt surroundsystem eksternt (sådan du er fri for de indbyggede skrammel højttalere), leverer skidtet helt klart smæk for skillingen.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 26-01-04 14:20

Du får hvad du betaler for... Sådan er det nu en gang. Har en formodning om Prosonic er en del af Philips... Prosonic 32" og det er næsten magen til Philips 32" som det jeg selv har.

>>3773, Hvad mener du med ikke Bilka Sony, men rigtig Sony ??

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 80 point
Dato : 26-01-04 14:33

At visse "Bilka Sony'er" slet ikke beregnet til det danske marked. Disse er købt uden om Sony Danmark, hvorfor ingen vil kendes ved dem. Ingen kan skaffe service-manualer. Problemet med service manualer er ligeså træls med de sjældne (læs helvedes dyre topmodeller) hvor Sony Danmark heller ikke er specielt behjælpelige, må jeg så med skam erkende. Men reparatørerne er ikke i tvivl. Især Dansk Supermarked importerer apparater der er totalt skrabet indvendig. Der er så lige et enkelt bogstav ændret i koden, så kunderne rigtigt kan komme i tvivl. Sådan lidt a'la Bung & Olafsen til ingen penge i Thailand.

Men prøv at høre en Bilka sælger stå med et møgskrabet Sony, godt nok i A-3 chassis og sige det faktisk er det samme som KV-S2953E'eren som jeg selv har. Prisforskellen er bare en til tre. Tilslutningsmulighederne er stort set 0.

Prosonic er et billig TV ingen tvivl om det. Men det eksemplar jeg har set i Bilka, stod skam med et fint billede. Umiddelbart rigtig rigtig godt i prisklassen under 4 kg.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 26-01-04 15:13

Hvis du prøver TV Børsen,Skagen Fisketorv www.skagentvbørs.dk

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 26-01-04 15:54

Hejsa .....Du får ikke et rigtig godt 32" widescreen for 4000.kr .....Du får et TV

Nu hvor du skal ud at købe nyt TV....- går du så efter kvantitet eller kvalitet ?
Med 4000.kr i hånden snakker vi om kvantitet og med det dobblet snakker vi kvalitet?
Jeg vil råde dig til en lidt større opsparing og få et kvalitets TV, du kan være dig selv bekendt år fremover.
Et godt sted at få overblik over prislejet ved køb af Tv/hi-fi, er hjemmesiden Shopman?
Her kan du f.eks søge på en max/min. pris og få en række Tv at vælge imellem...http://www.shopman.dk/shop.htm

Prøv at søg på en max. pris på 4000. Herefter vil der dukke en masse 20"21"25"28" tv`er op...men ingen 32"
Prøv så bagefter at søg på en min. pris på 6000 og max. pris 10.000...så skal du se hvad der sker...??

Et rigtige godt køb er Sony KV-32FX68E til en pris på 7568,00+fragt som er langt over din max. pris på 4000.kr...men?
http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?ProductID=8083
Man kan måske sige prisen er lidt høj, men der følger også TV møble med i prisen.
"Hvad med det Prosonic 32" 100 HZ WIDESCREEN du har set i Bilka, følger der tv-møble med i prisen der???? Nejjj..vel??
Et flot tv-møble ligger i prislejet 1500.kr og op efter.....Såååå..et kvantitet Prosonic 32" eller f.eks et kvalitet Sony 32" ...Valget er dit?

Agent2002

Kommentar
Fra : futte850

Dato : 30-01-04 09:52

Kan ikke rigtige komme i tanke om hvad for et mærke jeg har..men jeg har købt for et stykke tid siden et sony 100hz 32" widescreen fjernesyn, på det tidspunkt kostede den vel en 10.000 kr, men tror den kan købes nu fra en 5.000 til 7.000 men hvis du vil have noget i godkvalitet bør du nok satse på et lidt højere budget, er lidt svært at finde et tv med det du ønsker og så i god kvalitet. Hvis du får et lidt større budget måske en 5.000 til 7.000 kr så synes jeg da at du skal vælge et sony fjernsyn, vi har selv et og billed er bare super godt..vi blev faktisk overrasket over hvor godt billed var da vi tændte for fjernsynet. Det sony fjernsyn vi har kan du finde inde på denne side..
http://no.kelkoo.com/sitesearch/go.jsp?offerId=3410501126801no3410501-SONY-KV32FX68&JServSessionIdno=mzdt0tc001.PUM7no&orw
det koster godt nok 9.000 kr men kan godt findes på nettet til en 5.000 til 7.000 kr så..og jeg kan fortælle dig så meget at det er alle pengene værd helt sikkert.

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 01-02-04 21:51

Jeg vil starte med at sige, bare en tudse ekstra.. sååeh får du meget mere for pengene :D
Men du kan ikke finde et Widescreen samtidig at det skal være 32" til 4000 kr såeh er det noget som ikke er mere værd.. :D

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 01-02-04 22:47

Er du gået død returnee.......... Har du fået købt dit TV?????

Kommentar
Fra : returnee

Dato : 02-02-04 00:22

Tak allesammen. Har købt Bilka TV'et nu, har meget travlt så skriver lidt nærmere på et andet tidspunkt, og giver point....
Returnee

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 02-02-04 08:16

Når du har fået instillet BILKA,må du gerne lukke spgm

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-02-04 18:22

Du lukker ved at trykke accepter kommentar som svar ud for den kommentar du mener rammer bedst.

PS Tillykke med kassen og hvod'den står den. Er den ok?

Godkendelse af svar
Fra : returnee

Dato : 12-02-04 13:41

Tak for svaret 3773.