/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
SHARE?
Fra : food_life
Vist : 605 gange
95 point
Dato : 01-04-02 18:20

Hvis man vil dele foto med andre via nettet - hvor og hvilket sted er det bedste? Der må ikke væe begrænsninger på mængden af foto!

Kommentar
Fra : vantage

Dato : 05-04-02 08:47

Well... Sådan som jeg forstår dit spørgsmål så er det fordi du vil ligge billederne ud på nettet, for at andre kan se dem.. Eller som backup.. Right??

Der er masser af steder det kan lade sig gøre.. De fleste steder koster det bare et lille beløb at få oprettet en konto, så du kan oploade dine billeder.. Selv bruger jeg http://www.fototime.com . Den startede som en gratis service hvor man kan uploade sine billeder via et ret smart program.. Efter en tid, og der kom en pokkers masse brugere til at bruge fototime, var de simpelthen nødt til at tage penge for deres service.. Det er en skrue uden ende et en "gratis-side" bliver til en "betalings-side" så er der en masse, der hopper over på en anden service, som så er nødt til at tage penge for det osv. osv... Jeg har så købt 250 Mb. plads for ca. 25 dollars om året... Det er ikke galt syntes jeg..

Men der er ét sted (Som jeg iøvrigt også bruger) hvor du kan uploade (indtil videre) uanede mængder af billeder.. Det er også ret enkelt.. Du kan uploade billederne en efter en, eller du kan simpelten zippe et helt album og så upluade zip-filen.. Skide smart.. Så sørger siden for resten.. Den genererer 4 størelser af dit foto (Thumbnail, Small, Medium, Large + Originalen du har uppet!)
Siden til det hedder http://www.pbase.com

Håber at det er svar på dit spørgsmål..

God fornøjelse

/Jesper Rud

- Don't dream it - Drive it!

Kommentar
Fra : vantage

Dato : 05-04-02 08:48

Well... Sådan som jeg forstår dit spørgsmål så er det fordi du vil ligge billederne ud på nettet, for at andre kan se dem.. Eller som backup.. Right??

Der er masser af steder det kan lade sig gøre.. De fleste steder koster det bare et lille beløb at få oprettet en konto, så du kan oploade dine billeder.. Selv bruger jeg http://www.fototime.com . Den startede som en gratis service hvor man kan uploade sine billeder via et ret smart program.. Efter en tid, og der kom en pokkers masse brugere til at bruge fototime, var de simpelthen nødt til at tage penge for deres service.. Det er en skrue uden ende et en "gratis-side" bliver til en "betalings-side" så er der en masse, der hopper over på en anden service, som så er nødt til at tage penge for det osv. osv... Jeg har så købt 250 Mb. plads for ca. 25 dollars om året... Det er ikke galt syntes jeg..

Men der er ét sted (Som jeg iøvrigt også bruger) hvor du kan uploade (indtil videre) uanede mængder af billeder.. Det er også ret enkelt.. Du kan uploade billederne en efter en, eller du kan simpelten zippe et helt album og så upluade zip-filen.. Skide smart.. Så sørger siden for resten.. Den genererer 4 størelser af dit foto (Thumbnail, Small, Medium, Large + Originalen du har uppet!)
Siden til det hedder http://www.pbase.com

Håber at det er svar på dit spørgsmål..

God fornøjelse

/Jesper Rud

- Don't dream it - Drive it!

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 14-04-02 16:25

Har prøvet http://www.pbase.com - og dertil et spørgsmål: Hvordan giver man udvalgte personer adgang til at se ens billeder uden at de kan rette m.m. - altså kun kigge?

Kommentar
Fra : vantage

Dato : 14-04-02 17:05

Ja.. Jeg har prøvet pbase. Det er enkelt.. Du starter med at oprette dig som bruger.. Så er det bare at uploade en masse billeder.. Man kan kun slette/redigere billederne hvis man kender din adgangskode.. I pbase er der ikke noget med at give nogen lov til at se billederne.. ALLE billederne er altså frit tilgængelige for alle.. Hvis du vil have det, skal du bruge fototime. Her inviterer du selv folk ind og ser dine billeder, og krydser selv af hvilke billeder, de enkelte personer du inviterer kan se..

Kommentar
Fra : tigerwilhjelm

Dato : 02-05-02 11:10

Læs følgend mail, som jeg har modtaget:

"Kære Søren!

Jeg er meget glad for din interesse i fokusgruppeinterviewet. Jeg sender dig
en bekræftelesesmail, som du har senest mandag formiddag. Hvis du kender
andre, der opfylder kriterierne må du meget gernhe videresende nedenstående
oplysninger.

Vi skal lave et fokusgruppeinterview for Kaisai.dk tirsdag den 7. maj
klokken 17.30 her på Valtech. På Kaisai.dk (og gennem deres strategiske
partnere PhotoCare og Fredgaard) kan du uploade digitale billeder på nettet.
Herfra kan man bestille papirversioner, lave digitale fotoalbums med mere.
Kaisai har nogle nye forretningsidéer som de gerne vil have afklaret med
deres potentielle kunder.

Derfor spørger jeg jer, om i selv har lyst, eller kender nogle personer, der
opfylder følgende kriterier:

Alder: 20-40 år
Fotointeresse: Vi skal bruge folk der har interesse i at fotografere - både
dem der tager en masse feriebilleder, og dem, der tager interessen mere
seriøst. Vi er meget interesseret i folk, som ejer digitalt fotoudstyr, men
kan også bruge folk med analogt fotoudstyr
Internetforbrug: mindst 1 time om ugen

Børn: Vi er meget interesseret i folk med børn, da vi har en forestilling
om, at forældre er meget aktive fotografer (dette er dog ikke et krav)

...og kunne tænke sig at være med i en lille undersøgelse, hvor de skal være
med til at afklare behov og forventninger til digital fotografering og
Kaisais nye forretningsidéer. Fokusgruppeinterviewet varer ca 2 timer. Som
tak for hjælpen kvitterer vi med et gavekort på 200,- kr.

Send gerne mail rundt til venner og bekendte med relevant information og
mine kontaktdata.

Tak på forhånd

Hilsen

::
Thomas Wolfgang Beese
Usability Consultant
thomas.beese@valtech.dk
Direct: +45 32 88 21 60

Valtech A/S
Kanonbaadsvej 10
DK-1437 Copenhagen
Tel +45 32 88 20 00
Fax +45 32 88 20 20"

Kommentar
Fra : vantage

Dato : 06-05-02 17:52

50 kr om året, det er for meget, efter min mening.. Det er umuligt at lave backup af sine digitalbilleder, eftersom et kamera som mit (Nikon Coolpix 5000) med 5 mill. pixels gør at hvert billede fylder omkring 1,7-2 Mb.. Men okay, hvis det bare er for at vise sine billeder til andre kan man sagtens lave dem mindre og komprimere dem mere, så der kan være mange billeder på 30 Mb.. Men om igen www.click.dk! 50 pr. 30 Mb... Way too much!

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 19-05-02 11:54

Prøv, at se det nederste link her, hvis du har brug for opbevaringsplads:
http://www.internetplads.dk/online_storage.asp

Ellers kan WinZip komprimere billederne meget.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 19-05-02 12:02

Det er ikke plads jeg mangler; men et smart/sjovt sted at dele foto med familie og venner!

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 95 point
Dato : 19-05-02 12:08

Det var egentlig også henvendt til Vantage

Men jeg vil tro at iGroups kan hjælpe dig:
http://www.igroups.dk/