/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Billeder/malerier
Fra : snusi
Vist : 432 gange
150 point
Dato : 24-01-04 20:43

Hej.

Jeg mangler vægpynt/malerier. Det må gerne være billigt, og gerne noget jeg kan lave selv. Er der nogen der har idèer? Kan ikke male/tegne.

Jeg har fundet nogle billeder på internettet, som jeg har forstørret og printet ud, men

jeg synes ikke det blev særlig pænt.

Mvh
snusi

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 160 point
Dato : 24-01-04 21:17

Hej Snusi

Da jeg flyttede hjemmefra første gang for at studere, havde jeg heller ikke råd til at hænge en Picasso på væggen (og heller ikke en Bilka-model)... så var det, at jeg for 30 kr. (i en antikvar/bytteboghandel) købte en kæmpe stak (brugte) blandede "glitter" magasiner som f.eks. M!, Bo Bedre, Femina ect. (med "glitter" mener jeg en skinnende voksagtig overflade!)... Nå men i disse blade fandt jeg alle billederne i blå nuancer (og orange/røde/gule nuancer) og klippede dem ud (4-kantet!!!)

Disse mange "brikker" samlede jeg til en "collage" med overlappende billeder i samme farveskala og satte i en 70x50 alu-ramme... det blev skide flot, og jeg har lavet mange til veninder og indflyttergaver etc. siden. Man kan bruge det papir der i forvejen sidder i rammen når du køber den, til at klistre stykkerne fast med (et lille stykke dobbeltklæbende tape eller et enkelt "dut" med en limstift er nok.

Hvis du har lidt svært ved at forestille dig, hvordan det ser ud, kan jeg evt. maile dig et billede.

Du kan skrive til mig på marsvej (at) ofir dot dk (fjern alle mellemrum)

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 24-01-04 21:34

Der skal ikke meget til, før du kan male noget du er tilfreds med, men det kommer meget an på læreren. Hvis du vil ud og købe ægte kunst, dvs, at der har sidet en person og lavet det. et levende menneske, så find nogle kunst5nere i nærheden af hvor du bor, og se om det er noget, se om de laver noget du kan lide prøv evt www.artguide.dk, her kan du også finde kunstnere efter deres postnumre.

Mvh
A.C.Rosmon
Kr. koldsgade 8
7700 Thisted
a.c@rosmon.dk
www.rosmon.dk

Kommentar
Fra : Blocha

Dato : 25-01-04 00:33

En mulighed er fx. at finde stof med flot tryk, som du kan hænge op. Køb en rundstok i et byggemarked og hæft fast til/sy løbegang i stoffet foroven og
forneden.
Collager er en god idé, du kan eventuelt kombinere med at printe "gammel" håndskrevet tekst eller billeder ud på pergamentpapir (halv-gennemsigtigt,kan købes til brug i printer) og lægge det ind over collagen ( eventuelt bare i mindre felter). Tag eventuelt en tur i Panduro hobby- der er lignende princip brugt til at lave invitationer som du kan "låne" ideer fra!
Med hensyn til collager synes jeg det bliver mere spændende/ mindre "fladt" hvis du bruger udklip med forskellige overflader-både glittet og mat.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-01-04 00:38

Kirkens korshær, Blå Kors mv. har glimrende ting, som kan købes til meget små penge.
Et maleri kan jo godt være kønt selv om det ikke koster ret meget og ofte er det sådan, at hvis rammen er grimn så regnes billederne ikke for noget og det kan en kreativ sjæl nemt orden.
Slå genbrugslagrene op i din lokale telefonbog.

Hilsen
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 30-01-04 22:00

Tak for svaret Chamira.

Tak for mailen og billederne. Jeg må sige jeg blev positiv overrasket, hvor er de flotte, det må jeg straks prøve i morgen ( har jo fri )

Det var sødt af dig at maile billederne til mig, mange tak .

Mvh
Snusi

Gò weekend

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 31-01-04 12:42

Velbekomme Snusi... altid dejligt at kunne hjælpe!

Og når penge ikke hænger på træerne, så synes jeg det er en god løsning.

Hyg dig med arbejdet, og hvis noget driller, eller du mangler inspiration, så skriv igen.

God weekend.

Chamira c",)