/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digital vs SLR
Fra : ibyte
Vist : 521 gange
20 point
Dato : 01-04-02 08:27

Er spejlrefleks kamera'er (til ca 4000kr) bedre end et almindeligt digital kamera til ca 6000kr?

Kommentar
Fra : 59411212

Dato : 01-04-02 08:36

Med de gode muligheder der er for at få fremkaldt digitale billeder for ca. 2,50 kr/stk. vil jeg klart anbefale et digitalkamera med spejlrefleks teknologi. Jeg har selv stor glæde af mit Olympus Camedia C-2100 Ultra Zoom. Det kan i dag erhverves for Dkr. 3.700,- (set på www.netonnet.dk - bemærk at det er svenske priser).

God fornøjelse - du slipper for kemikalierne i mørkekammeret!

mvh
Ulrik Jensen

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 30 point
Dato : 01-04-02 08:42

Hej

Er spejlrefleks kamera'er er ca. 20 Megapixel
Er digital kamera'er er fra ca. 1.3 til 4.3 Megapixel

Så et almindeligt spejlrefleks kamera bedre end digital kamera!

mvh
P. Ishøy

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-04-02 08:54

Hej Igen

Der er mange fordele ved et digital kamera, som du ikke får med et almindeligt kamera.

1. Du bliver en bedre fotograf!

Det passer! Glem alt om gamle feriebilleder hvor din finger skygger for halvdelen af motivet eller kærestens kvarte ansigt kan anes nederst i venstre hjørne. Hvis billedet er helt igennem kikset, kan du slette alle spor og tage et nyt med det samme

2. Du kan ændre på svigermor - på papiret i hvert fald!

Din computer bliver et virtuelt mørkekammer, hvor du kan manipulere med svigermor og andre motiver og give billederne et professionelt finish. Billedbehandlingsprogrammerne, der følger med et digital kamera, rummer uanede muligheder: Klip ud, sæt farver på, lav sjove ændringer - giv kæresten sovekammer øjne…kun fantasien sætter grænser!

3. Du kan selv printe billederne ud med det samme!

Slut med at slæbe film til fotohandleren og vente i spænding i en time eller en uge. Billederne på digitalkameraet er parate i det sekund de er taget, og de er klar til at blive printet ud, så snart du har overført dem til din computer. Så kan gæsterne få et minde om festen med det samme - og de stolte forældre kan uddele billeder af babyen til højre og venstre. Du kan også lægge dine billeder ud på nettet og sende en invitation til familie og venner, så de kan se dit online fotoalbum og bestille billederne direkte på nettet.

4. Det er billigere i længden med et digitalkamera!

Slut med at fremkalde en hel film, hvor kun halvdelen af billederne er værd at gemme. Du kan udvælge de bedste og printe dem selv, hvis du har en farveprinter

5. De kan bruges med det samme!

Du kan eksempelvis maile billeder af den lille nyfødte 1/2 time efter fødslen, da billederne i kameraet kan overføres direkte til computeren og vedhæftes en mail.

mvh
P. Ishøy

Kommentar
Fra : pui

Dato : 01-04-02 09:19

Ja! Et spejlrefleks kamera ER bedre end et digital kamera!
Men der er mange fordele ved digital kamera!!!

Hilsen Pui

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-04-02 09:51

"ibyte" <ibyte.news@kandu.dk> wrote in message
news:vWSp8.6325$iY5.268663@news010.worldonline.dk...
> Er spejlrefleks kamera'er (til ca 4000kr) bedre end et almindeligt
> digital kamera til ca 6000kr? and Active = 1 en

Er en ferrari bedre end en Land-Rover?
Det afhænger en hel del af hvad du skal bruge det til. Et digicam er
velegnet til snapshot optagelser, hvor man hurtigt kan kassere evt. dårlige
billeder, og tage nye med det samme. Et SLR giver nogle andre muligheder med
brug af forskellige linser mv. som ikke findes til et alm. digicam. En
optimal løsning er jo så nok et digitalt SLR, men det koster så også
derefter.
Emnet har været diskuteret flere gange her i gruppen, så det er bare at
begynde at læse. :-]

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

(PS, Fjern _NOSPAM_ fram min email-adresse, hvis du ønsker at sende en
e-mail til mig)