/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
frokoster for vegetarer
Fra : bornholmkt
Vist : 679 gange
150 point
Dato : 24-01-04 17:04

jeg skal til en kombineret vegetar og kødspiser frokost d. 31/1. Min opgave er at lave to vegetarretter til et tag selv bord. Jeg vil lave en nøddepostej, men hvad kunne være en god ide som det andet når det samtidig også skal kunne tiltale kødspiserne. Der er i forvejen linsefrikadeller og tærte. Det må godt være med f. eks skaldyr, men jeg tror en del afde med kødretter vil gå denne vej for at kunne tilgodese vegetarerne.

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-01-04 17:35

Hej Bornholmkt

Jeg laver tit vegetarmad og har fundet rigtig mange gode opskrifter på denne side:

http://www.dk-kogebogen.dk/vegetar.php

Bla. deres "grønne lasagner", "Vegetar tærter" og "Samosas" er jeg helt vild med.

Held og lykke med frokosten

Mvh Chamira c",)

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 24-01-04 17:51

Champignonkrebinetteer, en spise som mange kødspisere rent faktisk har troet var kød.

400 g champignoner, 1 løg, 1 dl rasp, 1 dl hirseflager (eller rasp), 2 æg, 1 tsk tørret basilikum, slat, peber. Samt æg og rasp til panering og fedtstof til stegning

Løg samt champignon hakkes groft og svitses i smør på panden. I en skål blandes dette nu med rasp, hirseflager, æg og krydderier. Formes nu med hænderne og vendes i æg og rasp - steges på begge sider. Andre svampearter kan også bruges, hvilket jeg dog ikke har prøvet.

Det har altid været en succes også for kødspisere.

Accepteret svar
Fra : Hovsan

Modtaget 160 point
Dato : 24-01-04 17:58

Kunne også være usødede pandekager med krydderurter. Fyldet kan være alt fra stuvede champigning, porrer spinat eller andre kogte, stegte, stuvede grøntsager -du kan jo vælge, at gratinere med lidt ost i ovnen.

10-12 pandekager: 2 æg, 100 g grahamsmel, 150 g hvedmel, 4 dl. mælk, 1 dl vand - paprika, salt tørret eller frisk merian, basilikum og fintsnittet purløg (ialt ca. 1 spsk).

Bages som alm pandekager, der kan blive 10-12 stk af portionen - andre krydderier kan vælges.

Pandekagerne kan fryses, alt efter hvilket indhold du vælger kan det være muligt at nedfryse med fyld, så de bare skal varmes, evt. ostegratineres i ovnen.

Godkendelse af svar
Fra : bornholmkt

Dato : 25-01-04 10:48

Tak for svaret. Det bliver pandekager med en spinatblanding

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 25-01-04 10:52

Selv tak - Fint du kunne bruge svaret - det lyder lækkert. Held og lykke med projektet og god fornøjelse.